måndag, april 02, 2012

Emmaljunga vs alla andra vagnar!

Fortfarande feber och fortfarande oviss. Vissa dagar går febern ned till nästintill normal för att sedan stiga till 39. De sista dagarna har febern inte varit under 38 men det beror nog på att jag dragit på mig en infektion med halsont och hosta. Men den 18:e april ska jag tillbaka till infektion och förmodligen göra en lungröntgen. Det skulle kunna vara en lungemboli då jag blivit mer tungandad och ibland har svårt att dra djupa andetag. Så hoppas hoppas! Jag vill inte ha mer dödsångest. Vill inte att det ska vara nåt otäckt som gör att jag inte får se min son växa upp. Dessutom, hur förklarar man för någon så liten att mamma inte kommer att finnas mer? Nej, nåt sånt vill jag INTE behöva vara med om! En liten lungemboli blir bra tycker jag.

För några veckor sen sålde vi första vagnen. Istället blev det en ny och det blev en Emmaljunga Citycross i färgen PP Lime! I like! Jag är ett stort fan av Emmaljunga (som även är märket på vår älskade röda Scooter!). EL har ombonade vagner med bra fjädring och comfort. De står för kvalitet, man vet vad man får och behöver man reklamera nåt så är det inga problem! De är lättrullade och båda våra vagnar har fasta, icke luftfyllda däck och knäledschassi. Vår Maxi-Cosi hade svängbara framhjul (värdelöst vintertid även om framdäcken är stora), de var dessutom luftfyllda (fick punka tre ggr (djävulens påfund till människan)) samt hade ett teleskopchassi. Det raka handtaget gav handlederna en rejäl match varje gång, särskilt när man gick på ojämnt underlag med svängbara framdäck.
Valet stod mellan Brio Happy med knäledschassi och den vi köpte. Emmaljunga vann då hävstångseffekten med Brios knäledschassi var under all kritik! Jag fick trycka ned vagnen hur mycket som helst för att få upp vagnen på bakhjulen. Dessutom hade jag nog siktet inställt lite extra på EL. Så småningom kommer jag att köpa en City Korg också och den blir nog i vitt läder (chassit och fälgarna är vita så det kommer bli såå snyggt). Jag gillar färger och vill inte vara svart och tråkigt och bara smälta in i mängden. Men alla är vi olika! Dessutom är vitt bra om det är mycket sol, blir inte så varmt.

Nu ska jag krypa under täcket igen och kurera mig!!

//Heffa

1 kommentar:

Anonym sa...

Heffa!! Hur har allt gått??? Kram Hanna (hbejb, hjärtligt bloggen)