onsdag, augusti 30, 2006

Nallefest

Idag har det hänt mycket. Officiellt var det ju min sista arbetsdag så det firades med pompa och ståt! Nästan i alla fall. Vi sköterskor och en makt åkte iväg och åt på kinarestaurang på lunchen. Sedan fick jag paket. Första en jättefin nalle utav alla sköterskor! Olof heter han och är mjuk och len. Han satt i mitt knä när jag hade telefonrådgivning idag och han gav faktiskt en hel del energi till mig! Enligt min "närmsta" kollega hade Olof ropat efter henne i affären så hon blev tvungen att köpa honom. Det fanns ett roligt kort med också. På det stod det: "Att vara, smart, kul och läcker är ett heltidsjobb och du gör det så bra! Lycka till med nya jobbet men du stannar hos oss också. Tur! Tack för i sommar! Vi gillar dig. MYCKET."

Strax innan jag skulle gå kom ena distriktssköterskan med ett paket som jag fick öppna först när jag kom hem. Där fanns en jättefin nalle som håller i en nallebebis och så fanns det en lapp där det stod: "Hej, Heffa! Vi heter Vilda och Mathilda. MVH Hjärta." Fick också ett magnetbokmärke med mitt namn på och ett nyckelband med mitt namn på. Åhh, vad rara de är mina kollegor! Kan inte annat än att gråta när jag ser alla fina presenter. Kommer att sakna de oerhört mycket!

Det har varit lite tjafs om platserna här hemma. De nya familjemedlemmerna kan inte tänka sig att sitta var som helst. Särskilt inte Olof men än så länge får han göra som han blir tillsagd innan han är hemmastadd. Mathilda däremot fattade genast tycke för Eddie som har funnits i mina ägor ett antal år så hon tog tacksamt emot platsen som hon erbjöds. Därifrån har hon full uppsikt över Eddie. Kul om Eddie känner likadant! Det kan han behöva nu när han har varit ensam så länge. Han har inte delat säng med någon sedan urminnes tider!
Hmm. Helt plötsligt sitter Olof med ett band runt huvudet och kallar sig "Ofelia". Måste vara den långa flytten. När han funnit sig tillrätta här så kanske han hittar sin identitet också. Det där med identitetskris har man ju hört talas om.. Återkommer om de nya medlemmarna längre fram, särskilt om det börjar vankas kärlek här hemma!! :)

Bjöd på fika idag. Chokladkakan gick verkligen hem! Jättelyckat!

Chefen kom och frågade idag om jag kunde jobba hela nästa vecka. Sagt och gjort så jobbar jag mån, tis, ons, fre och nästkommande vecka jobbar jag minst ons, tor, fre. Trött kommer jag att vara men jag trivs så himla bra fastän all pessimism man får utstå dagligen.

I morgon bitti bär det av till Lund. Skall bli så himla skönt att få åka iväg ett tag, även om det bara är för två dagar. I morgon kväll skall jag ligga i min hotellsäng med lite gott att äta och titta på tv. Kanske är några i gänget sugna på att ta ett glas vin efter första pluggdagen.

Nu är det dags för lite strykning!

//Heffa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men Heffa ? Stryker du?? Här slår man ut kläderna så dom blir raka-eller så köper man inga stryk kläder..he he..
Tjafs mellan småbarn*blink* är ju vanligt...ha en bra dag!!

Hanna sa...

Lycka till med allt!
Vad menas med "Kärringkryss"?

Business news sa...

Your article has really good reading, thought-provoking information.  You make several sound points I find agreeable.  Your article is a good example of superior writing from a writer that cares.  Thanks for sharing this information.Its an expression of contempt, and may not even be in reaction to the targets actual physical appearance or anything she specifically did. heffa is an informal spelling and lazy pronunciation of the word properly spelled as [heifer].A woman who knows better than to do something, but does it anyway.