tisdag, augusti 29, 2006

Trevligheter



Dagen har varit full utav små trevligheter men nu är jag trött och behöver verkligen sova. Kom hem kvart i tolv från innebandyträninen. Jobbigt men oerhört roligt!

Först var jag på "gamla" jobbet och sedan åkte jag till det "nya" för en infoträff inför Lund-resan. Därefter var det bråttom hem för att hinna baka till i morgon och sedan fika hos en innebandykompis för att hela laget skulle se hennes nya lägenhet. Den var stor och ljus och låg väldigt centralt. Någonstans däremellan hann jag prata med Prinsen. Han undrade när jag skulle komma eller när jag är ledig så att han kan komma till mig. Han är verkligen ett glädjeämne i mitt liv!

I helgen är det dags för en innebandyturnering. Upp tidigt både lördag och söndag och alla andra dagar med den här veckan. Suck.. Är så himla trött. De vill ju att jag skall jobba nästa vecka men jag behöver några dagar för mig själv. Behöver få vila och bara ta hand om mig.

Inkan skrev en kommentar angående att skilja jobb och privatliv. Så farligt är det inte som det kanske framstod i förra inlägget. Till exempel att vilja försvinna från jordens yta och mina hemska drömmar. Så har det alltid varit det är bara det att jag nu kan hantera det och ändå leva ett normalt liv. Jag vet att jag kanske inte blir av med det utan jag får acceptera situationen som den är och lära mig leva med det. Därmed inte sagt att jag tycker att det är okej. Tvärtomt! Ändå mår jag bättre än någonsin och jag trivs med mig själv och min omgivning och jag har så mycket att leva för! Som Prinsen. Som min familj och mina vänner. Som naturen runt omkring mig. Som alla stunder av närvaro!

Sov gott!

//Heffa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo, Allt bra?...vet inte vart tiden tar vägen..nu är det höst...usch...hatar kylan när den tar tag i mina leder& våldför sig på dom...*bläk*..Lycka till med nya jobbet..vi får se till att fixa nåt nån kväll när alla kan? Kraaam..

Heffa sa...

Haha!! Vad glad jag blir för kommentaren "mamma". Tyvärr får jag väl säga så är jag "bara" storasyster! Prinsen är min älskade Lillebror!

Anonym sa...

Då är du en mycket klok storasyster och sådana kan man inte ha för många av...
Lycklige lille prinsen som har en storasyster som inte går av för hackor.

Ni är lika och jag tänkte... det blev ju lite fel:)