måndag, augusti 28, 2006

Överlevare

Har stött på många överlevare idag i indirekta möten. Dessa överlevare kämpade mot alla odds och har tagit sig igenom det på olika sätt. Ur dessa helveten kliver starkare människor fram - ÖVERLEVARE!!! De som varit nära döden och nu tar dagen som den kommer och lever livet fullt. Starkare människor går knappast att finnas. Har man tagit sig ut ur helvetet kan man gå på röda mattan för resten utav livet. Som Thor-Björn som kommenterade i min blogg. Han är på väg ut ur helvetet även om han, likaväl som ja, vet att minnena alltid kommer att plåga en. Det sägs att tiden läker alla sår. När då? Jag har fortfarande mina svackor och mina drömmar är outhärdliga. Såren byter i alla fall skepnad. Jag hemsöks utav min minnen och får mig att vilja försinna från jordens yta. En skilnad nu mot förr är att jag klarar av dem. Han kommer inte göra illa mig igen. Jag är vuxen nu.

Att vara sjuksköterska såg förr i tiden som ett kall. För mig är det det. Efter allt jag har varit med om vill jag hjälp andra och känna att jag betyder något.

//Heffa

2 kommentarer:

Baby sa...

Du är en fin människa som hjälper så. Bara att få dina kommentarer i min blogg hjälper så otroligt mycket. Att du orkar läsa det även om det inte är så bra just nu. Du lyser upp mitt liv!

Kram

Anonym sa...

Hallå bruttan..kram på dig!