söndag, augusti 27, 2006

Plugg

Har suttit framför datorn hela dagen. Till en början pluggade jag, sedan övergick jag till nätsurfning. Sedan en promenad till affären varpå det blev lite mer plugg. Tänk vad dagarna går fort!

Handlade en massa bakingredienser. Har nämligen tänkt att baka till min sista dag på onsdag. En chokladtårta blir det och en sockerkaka med apelsinsmak. Vet att det är flera som inte gillar choklad på jobbet men eftersom jag älskar choklad så blir det en tårta i alla fall.

I morgon jobbar jag min sista heldag. Känns lite vemodigt och på samma gång skönt att det snart är över. I mitt huvud är jag redan i full gång med mina studier. Blev så väl omhändertagen på nya jobbet i fredags så det skall verkligen bli kul att börja där.

Min hjärna går på högvarv. Plugg, skrivning, jobba, sova. Stress, stress men snart kommer det att lugna ned sig. Gjorde bort mig lite på nya jobbet i fredags. Den ansvarige sjuksköterskan frågade om jag hade haft semester i sommar. "Nä, jag jobbar en vecka till men sedan är det semester." Mmm.. Eller hur.. Då pluggar jag men för mig känns det som semester men det höll inte den sköterskan med om och hade jag varit vid mina sinnens fulla bruk så hade jag inte nämnt något om semester. Jaja, man kan inte vara på topp jämt!

Åh, vad jag är trött. Vill lägga mig ned och sova törnrosasömn. Behöver det nu. Ögonen svider, huvudet värker och det känns som om hela jag kokar just nu. Ändå kan jag inte somna, det är forna spår som sitter kvar. Så länge jag kan minnas har jag haft problem med sömnen och främst med att somna.

Usch, det känns som slöseri med tid när man bara sitter hemma och pluggar framför datorn men vad skall jag göra? Något som är lite jobbigt med studierna just nu är att jag inte riktigt vet hur nivån är. Hur mycket energi måste jag lägga ned? Är det ok hitintills? Jag har klarat och blivit godkänd på de uppgifter jag har gjort men jag skulle vilja veta hur bra jag ligger till, eller hur dåligt (men det vill jag inte tänka på). Har gjort alla uppgifter utom en som skall vara färdig innan man får åka ned till Lund. Att åka dit känns ganska spännande fast hela kommande veckan är så himla uppbokad. Skall bli skönt när den är över och jag själv kan styra lite över mitt liv och min tid. Börjar känna mig lite som en nickedocka.

Det åskar ute. Lite mysigt faktiskt. Fast det är varmt. Underbara dagar med andra ord! Tyvärr har jag ingen balkong att gå ut på men nästa vecka skall jag titta på en två med uteplats som ligger alldeles invid skogen. Hoppas hoppas att den personen som står före mig i kön tackar nej. Vill så gärna flytta till något större just nu.

Skulle vilja krypa ned i sängen med en bra bok nu fast det skapar bara ågren när jag har kurslitteratur att läsa. Samma visa varje gång jag pluggar.

Nu skall jag göra mig lite kaffe!

God kväll!

//Heffa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att åka iväg ett litet tag från Stockholm det behöver man verkligen ibland..
Tycker att du ska strunta i om det finns dem som inte gillar choklad på ditt jobb det är du som slutar och då bestämmer du själv vad du ska göra för tårta. Det var ju inte så lyckat att säga att snart har du semester till henne men men ibland säger man saker man inte tänker på, och ibland känns det lite som semester :) ha en härlig kväll vännen..

Anonym sa...

Hej tjejen...hoppas allt är bra? Sköt om dig!..

Anonym sa...

Hej Heffa! Tusen tack för dina snälla kommentarer på min blogg. Du kan inte ana vad det betyder för mig. Jag tvivlar ofta på vad jag håller på med, men så dyker det upp en kommentar likt din och allt känns så där skönt. Ha det bra och välkommen tillbaka. Nu ska jag läsa din blogg./Thor-Björn