lördag, augusti 26, 2006

Gåva

En stjärnklar kväll. Fukten ligger som en dimridå och drar fram naturens dofter än mer. En magisk stämning. Mystisk men otroligt härlig! En mycket njutningsfull kväll. Hoppas att det blir många sådana framöver.

Känner korta stunder av fullkomlig lycka. Det pirrar i magen, känslorna bubblar under huden och jag kan ingenting annat än att bara le. Hoppas att det är många som får uppleva detta.

Idag har jag pluggat med en ganska lång paus där jag tog min tillflykt till mammas boning. Där blev det kaffe och åter kaffe. Sedan en promenad hem och ännu mera plugg. Har nästan gjort färdigt allt som skall göras till på torsdag när jag åker ned till Lund. Skall bli så skönt att få komma härifrån för ett par dagar. Hoppas att det blir fint väder så att man kan gå omkring i stan där och bara njuta. Det har blivit mycket njutning senaste tiden. Är inte riktigt van vid det här men det kanske stabiliseras snart och är likadant hela tiden. Kan inte förstå att det här är mitt nya liv, att det är nu jag lever.

Har beundrat dem som kan leva i nuet och ta dagen som den kommer. Nu börjar jag bli en utav dem som jag har beundrat. Det är få förunnade att klara detta och nu har även jag lyckönskats med den gåvan. Idag har jag bara gjort det som fallit mig igen och inte oroat mig för något. Att oroa sig i förväg kräver bara en massa energi och just nu har jag inte tillräckligt med energi att reservera för detta ändamål.

Nu skall jag titta på en film och sedan sova.

//Heffa

1 kommentar:

Pauline sa...

MSN loggade ut mig och nu vill den inte logga in igen...därför jag inte sa hejdå...vi hörs...kram