tisdag, november 14, 2006

Back on track

Okej. Här har jag inte varit på ett tag på grund utav många olika anledningar. Därför vet jag inte riktigt var jag skall börja.

Praktiken på nya jobbet är i full gång och det blir bara bättre för var dag! Inte hade jag kunnat ana att det skulle bli så här roligt! Trivs jättebra!

Har skrivit en hel del den sista tiden även om jag inte har skrivit här men skall försöka ändra på den saken. Måste bara passa på att tacka för all omtanke ifrån er, kära bloggläsare! Era kommentarer och mail har värmt oerhört!

Det är mycket som har hänt, för det mesta lite tyngre saker men jag tror att jag börjar navigera rätt igen, jag hoppas det i alla fall. Omgivningen har varit lite ostabil och jag har inte riktigt vetat vilket ben jag skall stå på men just nu står jag med båda benen i min egen ruta och hoppas att så kommer att förbli. Egen dräng är bäste dräng! Det är inte lätt alla gånger men jag försöker kämpa på!

Efter mycket om och men hamnade Totte alias "Alfred" hos pappa. Totte och hunden fattade genast tycke för varandra vilket ni kan se på bilden. Visst vore det synd att hämta hit honom nu? Han får gärna vara kvar hos hunden!

Det mesta har legat nere sista tiden och sängen har varit en mycket kär vän ;) både på gott och ont. Dock inte bara min säng utan även sängen hos fosterfamiljen. Har varit några gånger i stallet också. Förstå att jag, HEFFA, har den senaste tiden varit i stallet fler gånger än under hela min livstid! Det är inte illa! Sent skall syndare vakna eller hur det nu var. Värst vad jag drar till med ordspråk helt plötsligt!

För en gångs skull så känner jag mig hyfsat utvilad och jag är inte alls lika trött som jag brukar vara. Ändå har magen börjat krångla och det REJÄLT. Kanske dags för ett återbesök hos farbror doktorn? Hmm.. Eller inte.. Det var inte särskilt trevligt sist och det finns ju som tur var en hel del att inhandla utan recept nu för tiden så en tripp till Apoteket vore kanske på sin plats?!

Snart är arbetsveckan till ända. Jo, jag är medveten om att det bara är tisdag men min vecka är kort - mån-tor så det är bara två dagar kvar. Har avverkat hälften. Tänk vilken magisk kraft tanken besitter! Man kan verkligen manipulera med sitt eget psyke. Tilläggas bör dock att dagarna går så ruskigt fort och är fyllda med så mycket stimulans att veckan bara rusar förbi! Snart är praktiken över! Eller nja, kanske inte riktigt än!

Alla studieuppgifter är avklarade förutom hemtentan. Så skönt så skönt och att skriva hemtentor är ju trots allt ganska kul när jag väl kommer igång. Särskilt med att skriva egna reflektioner som ni kanske förstår att jag tycker.

Nä, det här får räcka för idag. Skall försöka komma på något roligt ämne att skriva om till i morgon eller har ni, kära bloggläsare, något förslag på vad jag kan skriva om nu när hjärnan är på semester?

//Heffa

4 kommentarer:

Pauline sa...

Härligt att du är tillbaka!!! :-) Ser framemot att läsa bloggen. Kramkram

Baby sa...

Kul att se att du är tillbaka igen! Ta hand om magen! Min är inte heller på topp just nu :( Kram

Anonym sa...

Skriv vad du vill Heffa! Spelar ingen roll alls -vad-, det är bara såå skönt att du är tillbaka...

hhh sa...

Japp..skriv om vad du vill!! Det är ju det som är poängen..he he..
Jag vill dock gärna höra mer om stallet..allt från mockning av bajs till ridning antar jag?..Skönt att du mår bättre? *kram*..Tjing så länge ;)