onsdag, november 15, 2006

Ego?

"Jag har matat alla katterna..." Uähh vilken gräslig text! För övrigt är hans nya låt behaglig att lyssna på och texten ganska sorglig men två rader i refrängen tar liksom udden av det hela. *ryser*

Slutade redan klockan tre idag. SÅÅÅ himla skönt! Dagen flög förbi och det fanns hela tiden något att göra. Just nu är vi studenter som små studsbollar som studsar än hit och än dit på jakt efter den diagnos som är aktuell för respektive student.


Håller på och lagar mat. Lax och bulgur känns snällt mot magen. Sedan blir det ett varmt bad med tända ljus och en bra bok. Ibland är det svårt att veta vad man skall göra av tiden när man slutar tidigt och inte har något särskilt inplanerat. Andra jobbar längre eller är inte hemma så det är till att tillfredsställa sina egna behov (misstolka ej!). Nu när det är mörkt på kvällarna så kanske jag kan utnyttja min lilla myshörna till att sitta och läsa i. Behöver inte heller ha någon pluggångest eftersom jag har gjort det jag skall så min tid kan faktiskt användas till att kliva in i skönlitteraturens värld. Just nu läser jag Ögonsten av Patrick Redmond. En ganska trevlig och lättläst bok om till synes tragiska livsöden. Med trevlig menar jag en behaglig bok som man kan längta efter lagom mycket. Jag behöver inte sträckläsa den och det gör inget om jag inte läser i den på ett tag för det är lätt att "komma tillbaka". Älskar att läsa men tyvärr så har det inte blivit så mycket utav den delen sista halvåret. Annars är jag en sådan som kan klämma ett par böcker i veckan. Det står en hel del böcker i bokhyllorna som inte har blivit lästa men som jag ändå köpt för att jag känt så starkt för dem i affären eller för att "mina" författare har kommit ut med någon ny bok.


Sovmorgon i morgon. Behöver inte gå hemifrån förrän tjugo över sju och så slutar jag fyra. Tänk vad bra man kan ha det ibland! Till råga på allt så är jag ledig på fredag. Härligt!


Saknar Prinsen. Saknar hans armar om min hals. Hans pussar. Hans komplimanger. Prinsen.

Att längta
i en värld av ensamhet
se möjligheterna
och de hinder som uppenbarar sig
river, sliter
Att acceptera
det man inte kan förändra
men som saknas
river, sliter
Längtar
saknar och önskar
hoppas och vill
kom till mig
och älska...
Kan man negligera någon nära som ändå är så långt borta? Vad är det som säger att man måste hålla ihop fastän naturen har skapat det så? Jag funderar och funderar. Hur skall jag göra? Hur jag kan göra det på ett bra sätt? Jag vill inte såra någon men jag vill heller inte utsätta mig själv för plågor. Om man har hittat någon annan, en "ställföreträdande", kan man berätta det då? "Vänd dem inte ryggen de som tycker om dig". Fick detta som ett sms härom dagen. Men jag då, varför skall jag hela tiden vara så förstående? Nä, nu skall jag tänka på mig själv. Jag kan inte ta hänsyn till andra och när jag inte får ut vad jag önskar utav det så tänker jag hålla mig undan. Egoistiskt eller inte men så gör jag!
Nu väntar badet och sedan en fotbollsmatch på tv. Hade varit gott med en skål med godis också men jag får hålla till godo med frukt. Nästan lika gott! ;) Eller inte..
//Heffa

1 kommentar:

Anonym sa...

Först & främst ska du ta hänsyn till dig själv!!
Att hela tiden tänka på andra är inte bra..du är inte egoistisk! Kram..