söndag, november 19, 2006

Fysik ÄR kul?!


Det har varit en avkopplande och lugn helg som har inbegripit en del shopping. Efter mycket velande blev det skorna som synes på bilden. Inte riktigt min stil men jag tycker om dem! Tänk vilka världsliga ting som påverkar ens vardag! Dagens i-landsproblem. När jag kom hem och radade upp de nya skorna där de fick plats så kunde jag inte låta bli att fnissa för mig själv. I affären tyckte jag att jag var i behov av dessa skor men när jag kom hem insåg jag att så inte var fallet. Tittar man på skostället så kan man tro att det bor en hel familj här och ändå är inte alla vinterskor framme än.. Bara några och alla höstskor.. Jaja, det är alltid trevligt med nya! Man prioriterar olika och så länge jag är ensam så gäller det att passa på!


Håller på och skriver min hemtenta och har kommit en bit på vägen. Faktiskt ganska kul! Det var länge sedan sist och den här är inte så fasligt omfattande. Märker dock att takterna inte riktigt sitter i, man förslöas verkligen fort.

Hon var alltid tillbakadragen. En ensamvarg. Med det var nåt hon bara måste få vara. Inte kunde hon slösa bort sina krafter på världsliga ting. Inte om hon skulle höra musiken inom sig.

Fastnade genast för den här texten när jag läste den i en bok. Kanske kände jag igen mig som barn. Kanske var det just så det var. När jag fördjupade mig i någon bok eller satt och skrev om kvällarna kanske jag behövde det för att höra det väsentliga. Det som fick mig att fortsätta leva och ge mig viljan att kämpa för mina rättigheter. Jag tar igen det nu! Nu pratar jag för det mesta hela tiden och orden bara bubblar inom mig! Stackars, stackars omgivningen! Fast än så länge så verkar de stå ut! ;D

I morgon är det jobb igen. Vet ni vad? Det känns inte ens jobbigt att behöva gå hemifrån kvart över sju i morgon bitti! Jag vet att dagen går fort och att jag är hemma igen innan jag ens hinner blinka. Det är så ett jobb skall vara! Aldrig att det är tråkigt och det finns hela tiden något nytt att lära sig vilket för mig är oerhört viktigt för min egen överlevnad. Mina arbetskamrater är bra och jag känner mig trygg med dem. Är det något som jag känner mig osäker inför så är det bara att fråga, om och om igen..

Vaknade tidigt i morse. Solen sken. Öppnade balkongdörren och insöp den friska morgonluften! Underbart! I det mörka finns det ljusa som tar allt större plats. Älskar du livet så lev det nu med mig!

På torsdag vankas det eventuellt vinkväll med Jensan och det vore kul om Johanna också kunde komma. Och Lotta! Gissa om jag är nyfiken på att träffa henne! Har inte hört ifrån henne sedan i somras. Det enda jag vet är att hon fått anställning på en mycket ansenlig vårdinrättning. Förmodligen har hon väldigt bra betalt också! Alltid ett plus! Det var länge sedan vi hade vinkväll, tror att det var i mitten på september. Ibland är det skönt att träffas och bara prata av sig om allt som sker och det vi är med om i vårt yrkesverksamma liv. Gissa hur djupa diskussionerna blir när sjuksköterskor samlas och blir berusade på livets dryck rödtjutet! Men kul har vi!!

Snart skall jag lägga mig i ett varmt bad och läsa. Nu har jag verkligen gjort mig förtjänt utav att läsa när jag pluggat så mycket! Det gäller att uppmuntra sig själv då och då! Börjar faktiskt tycka att fysik är ganska roligt. JAG, HEFFA, TYCKER ATT FYSIK ÄR ROLIGT!! De här raderna måste jag nog gå tillbaka till och läsa flera gånger framöver när jag sliter håret av mig i ren frustration men nu försöker jag bara anamma den känslan. Kanske är det så, att nu när jag börjar förstå vad det handlar om och när jag vet hur viktigt det är med kompetensen inom detta område att det är roligt. Fysiken är ju faktiskt mitt levebröd! Det trodde jag aldrig.. Förut när jag läste detta ämne så var jag nog inte tillräckligt motiverad även om det behövdes för att söka in på läkarlinjen. Fast jag måste dock tillägga att jag är så nöjd med vad jag åstadkommit och jag är stolt över mig själv!

Luncherna äter vi alltid ute på jobbet men jag längtar efter hemlagat. Inte ens i helgen har det blivit hemlagat. Måste ta mig i kragen. Okej att äta lunchen ute men helgerna.. Kan ju säga ifrån till den jag är med och kanske föreslå att vi kan köpa ingredienser men laga maten tillsammans hemma istället? Det skulle till och med vara oerhört gott med makaroner och falukorv! (Observera att jag faktiskt ALDRIG har ätit makaroner och falukorv hemma sedan jag flyttade för fem år sedan. Har inte ansett att det har varit "riktig hemlagad mat" men nu längtar jag efter det.)

Nu bad. God kväll!

//Heffa

7 kommentarer:

Anonym sa...

Min musik inom mig har tystnat..märkte det för ett tag sen..men nu måste jag börja tänka på det...så*lägger handen vid örat för att lyssna*..varje dag är ett evigt försök! Kram på dig..;)

Anonym sa...

Fysik innehåller väl en massa matte så detkan vara kul.
Du har ett flyt som jag gillar!
Saknar dig
kramar

Anonym sa...

Ja du vännen jag tycker att de nya skorna var riktigt fina.. skönt att du har så härliga arbetstider!! Ha det så kul på jobbet i morgon...

Kramar

Pauline sa...

Åhhh vilka fina skor! Måstebara fråga var du har köpt dem? (Väldigt sugen på likadana...;-))
Kramar

Heffa sa...

superbilligt på DinSko!! kul att du tyckte om dem!
kram

Sofia sa...

Hoppas allt är bra med dig! Ledsen att jag inte har svarat på ditt mail, den sista tiden har varit helt kaotisk! Jag tänker på dig i alla fall, och hade en riktig trevlig kväll med dig i Lund för ett tag sedan! Hoppas det blir fler gånger!

Thérèse Eriksson sa...

blir så glad av att läas ditt inlägg! det liksom.. pirrar i magen på mej :-) fortsätt så! // innie