torsdag, november 30, 2006

Fönsterputsning

Det har varit ful fart hela dagen och när jag kom hem vid halv sju-tiden så var jag så speedad att jag började skura fönster och sätta upp julgardiner och stjärnorna. Skulle ha gjort det i morgon men det gick utav bara farten idag! Vid halv nio kom Fostermor över med sin dotter tillika min Fostersyster. De skulle titta på Totte som skötte sig exemplariskt!

Klockan är 23 och jag har precis justerat det sista i sovrumsfönster och dammsugit så snart skall jag lägga mig i badet och sedan krypa i säng. Är ledig i morgon som tur är så jag kan gosa länge med Totte i morgon bitti.

Förmodligen kommer jag att ställa fram en massa tomtar i morgon och fixa adventsstaken. Köpte mossa och en hyacint idag så det är lite att pyssla med i morgon. Skulle behöva införskaffa mig en liten adventsljusstake att ha i det lilla fönstret i köket, kanske kan ordna det i morgon. Får se.

Hade ett mycket trevlig mail i min inbox idag ifrån en gammal arbetskamrat på vårdcentralen.

Att jobba med dig var något extra. Du är så kompetent och jag tyckte vi jobbade bra ihop.

Ja, vad skall man säga? Oerhört glad blev jag i alla fall! Sköterskan som skrev detta är 60 år och har en enorm erfarenhet och kan mycket så det känns extra fint att få höra sådana ord ifrån henne.

//Heffa

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ser..vilket fint beröm du fick!!
Hoppas allt är bra..ha det gött!*kram*..