tisdag, november 28, 2006

Hur skall det sluta?

Han har varit sååå duktig min lilla Plutt!! Inte en enda olycka (peppar, peppar...) har skett! Han spinner mest hela tiden! Igår somnade jag ifrån hel skål med vaniljglass och en massa lakritsströssel och när jag vaknade var skålen nästan tom. Gissa om det var någon som hade ont i magen sedan! Och gissa vem som fick städa kattlådan tidigt på morgonen? ;) Därför bestämde jag mig för att han bara skall få sitt veterinärfoder ett tag till dess att hans mage har stabiliserat sig. Trodde jag.. Om hans mage redan är bra vet jag inte men jag kunde inte låta bli att ge honom leverpastej som han tycker så mycket om. Han är ju så liiiten ju! Men... Det räckte tydligen inte med det lilla jag gav honom för han hoppade upp på diskbänken och åt upp resten också (och jag som tänkte göra i ordning en smörgås). Att jag inte lär mig! Det går inte att lämna mat framme när man har ett litet matvrak hemma. Jag är inte riktigt van och mina katter som jag har haft tidigare har ju inte ätit annat än torrfoder. Man har till och med fått truga i dem räkor! Kräsna som attan men inte min Totte då! Usch, jag har bara haft honom sedan i lördags och jag är redan så här pjåkig! Hur skall det här sluta? Jag är singel och jag lär så förbli om jag fortsätter så här och bara ligger hemma i sängen med Totte.

"Kattälskande man sökes!"

Jepp, det skulle kunna vara min annons! Det trodde jag aldrig.

Idag har jag tvättat. Jag har nog slagit världsrekord i tvättning snart! Tvättar i snitt kanske var nionde dag! Förut var det snarare var 40:e dag.

Dagens i-landsproblem: Funderar på det här med julpyntning. På fredag skall jag tvätta fönster och sätta upp nya gardiner MEN i sovrummet hade jag tänkt att ha nya benvita gardiner med breda röda band med ståltrådskanter knutna i en fin rosett MEN det kommer att se väldigt sterilt ut mot mina vita sängkläder eftersom sängen står så nära fönstret. Jag vet, jag behöver inte ha de sängkläderna men de andra seten som är mina favoriter är också vita och jag vill inte ha alltför mycket mönster och färger nu när det är jul. Hade "jul"-sängkläder tidigare men då hade jag en enkelsäng men nu har jag en dubbelsäng. De sängkläderna var röd- och vitrutiga med brodyr. Jättefina men jag har ingen användning för dem nu. Kanske kan låta fostersyster som skall överta min säng få dem. Måste tänka lite. Okej, tillbaka till gardinerna, jag kan ha mina linnegardiner med röda omtag för då bryter det av lite. Fast jag som inte har kunnat använda de nya fina vita. Suck.. Vilka problem man har.. Köket är det i alla fall inget problem med, där har jag en ny röd gardin. Tänkte lägga in bilder här så småningom, skall bara få upp dem först. Gardinerna alltså..

Jag är ett tomtefreak så från och med fredag tänker jag lägga ut bilder på bloggen varje gång fram till julafton på mina tomtar. Först så hade jag tänkt att bara plocka fram adventsstjärnorna och lite dukar, handdukar, grytlappar och gardiner som är juliga men så tänkte jag att varför skall jag inte plocka fram mina älskade tomtar också? Julen är ju bara en månad om året så då kan man väl få njuta lite? Och mina lucia-saker kan väl också få vara framme hela månaden? Men ahhh, har jag verkligen ingenting annat att slösa energi på?

Snart dags för Grey's anatomy. Innan dess ett extra varmt bad för febern.

//Heffa

Inga kommentarer: