måndag, november 27, 2006

Totte, Fostermor, Hönsmamma

Tjolahopp! Ännu en dag till ända! Bara tre arbetsdagar kvar! Helt otroligt! Fast det är tre dagar som jag tvingas lämna min stackars Totte alldeles ensam. Dock har han varit så duktig! Han har inte kissat eller bajsat någonstans (det skall tilläggas att han alldeles nyligen blivit rumsren, han var ju utekatt till ca tio veckors ålder) och han har inte rört en pinal! Åhh, min lilla kille! Visst är han väl duktig? Så nu följer han mig hack i häl och spinner mest hela tiden!


Sängen kändes lite obekväm igår kväll så jag lade en extra madrass under den jag sover på. Fast det såg inte så fint ut så därför gick jag ut till förrådet och hämtade en till som jag kunde lägga under den andra. Tycker inte om förrådet. Där finns det spindlar. Tycker inte om spindlar. Huuu! Fast efter att ha spanat in madrassen på avstånd och inte tyckte mig se några spindlar så plockade jag in den och nu är sängen så fin så fin! Vem blir inte sugen av att krypa ned i den? I alla fall jag! Skall bara bada lite först och få något i magen. Sedan blir det sängen med min älskade dr Carter och icke att förglömma lilla Totte!


Febern är kvar. Fryser och svettas om vartannat men jag kämpar på! Skall INTE jobba i mellandagarna för att ta igen timmarna jag skulle missa om jag är hemma och är sjuk! Jag vet, jag är envis men jag vill ha min ledighet!


Pratade med min Fostermor i telefon idag. Jag blir så glad över att höra hennes kvittrande röst! Terapi för min arma själ! Tänk om hon visste hur mycket jag tycker om henne! Vet inte riktigt hur jag skall förmedla det. Jo, en sak vet jag - jag kan ta hand om mig själv och visa vilket resultat hennes oändliga och kravlösa kärlek har givit!


Nä, nu väntar badet och Totte. Han måste få lite uppmärksamhet också (som om han inte redan får det!). Haha! Vilken hönsmamma jag börjar bli men jag kan inte låta bli att oroa mig för att jag skall lämna honom i morgon igen så därför måste jag tillbringa lite extra tid med honom. Han går och stryker sig mot mig hela tiden! Plutten då!


//Heffa

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med en annan Cityakutenfantast! Sängen ser jättefin ut. Och din lilla katt...
/qi

Malin Amalia sa...

Vilken fin liten kise!! blir så avundsjuk och sugen...men man kan inte ha katt i en studentetta i Gbg. Intalar jag mig själv. Och kramar nästan sönder Tusse ("min" katt) när jag är hemma hos föräldrarna...

Baby sa...

Sitter själv i pausen nu i cityakuten =D Kram

Anonym sa...

Hihi, Totte ser ut precis som Morgan fast min lilla plutt är röd istället...
Nu är det dags att fika eller luncha snart. Jag jobbar sent på torsdag, vad sägs om lunch på den fashionabla KS-restaurangen då?

hhh sa...

Ja så där blir man som djurägare..he he..
Han kommer att bli så bortskämd..men det ska man med sina djur!
En liten pussgroda till kisse du har..

Heffa sa...

Inkan: Jag säger i ord att jag älskar Fostermor!!

Jensan: Jepp, ses tolv i matsalen!!

Business news sa...

I have been  inspired by this article. It's thought-provoking, fascinating and worthy of a positive comment. This  content is superb and deserves a top rating. Its an expression of contempt, and may not even be in reaction to the targets actual physical appearance or anything she specifically did. heffa is an informal spelling and lazy pronunciation of the word properly spelled as [heifer].A woman who knows better than to do something, but does it anyway.