torsdag, maj 01, 2008

VAGN!!!



Åhh, måste bara berätta - vi har köpt vagn! Sambon köpte inte vilken som helst utan den senaste som lätt viks ihop med "två klick". Dock är den inte grön som på bilden utan silverfärgad. Jag har också köpt en vagn. Nöjd är jag men kunde har varit betydligt mer nöjd om den varit i en annan färg än gul. Suck.. Ville helst ha en svart men den var slut överallt. Snacka om i-landsproblem! Vagnen matchar inte bagen eller resten utav outfiten. Gaahh, hur skall jag överleva?! ;D Är så glad över att nu förtiden ha så "stora" problem. Eller inte. Mina nuvarande problem bleknar i jämförelse med tidigare och jag kan inte neka till att jag avgudar denna "blekhet".

Jag har verkligen börjat inse att livet har så mycket att erbjuda. Allt är inte pest eller kolera. Att bara sitta i solen och titta på talgoxarna i fågelbadet gör mig lycklig. Eller att diska efter en middag som jag delat med sambon.

Jobbet lugnar ned sig lite. Eller njae men tillvaron på jobbet är mer strukturerad än tidigare och jag trivs som fisken i vattnet och kan känna mig mer stolt än någonsin över att vara sjuksköterska!

Ögnade lite snabbt igenom det jag hitintills skrivit idag och insåg att jag lika gärna skulle ha kunnat skriva om en barnvagn. Ack vad livet skulle vara fulländat då! Det kändes nästan som att dra runt på en barnvagn idag när jag invigde vagnen. Sambon gjorde det samma och jag kan verkligen se honom framför mig dragandes på en bebis. Få inga tankar nu, inget sådant stundar och inget sådant planeras. Jag måste lära mig leva livet först så som det skall levas. Det här är alldeles nytt för mig och jag trevar fortfarande fram.

Som den golfnörd jag är skall jag nu bege mig till soffan och möta sambon i golf på tv-spelet.

För övrigt måste jag vara påpeka att jag är så himla nöjd med min nya sving!

//Heffa

5 kommentarer:

emmhah sa...

golf är verkligen allt du skriver om just nu!! :P hoppas allt är bra med dig malin, kram!

Baby sa...

Gud så härligt det är att se dina inlägg! Så underbart att se att du mår bra! Själv sitter jag och njuter av en cappouchinomilkshake från max som jag unnade mig efter en promenad i regnet. Genomblöt, men ack så lycklig. Och mitt i-landsproblem idag är att jag delar ett spelkonto med min älskling och inte kan spela nu för att han gör det. Så underbart det kan vara att leva i nuet.

Och ang barntankarna har jag dem med. Det är inte på tapeten, men visst skulle man bli glad och har tankarna ändå. Spec när det föds så mycket barn runt en =P

Hoppas du, din älskling och lille prinsen mår bra =)

Inkan© sa...

"jag har köpt en vagn... en vagn...? vadå en barnvagn...?" -tänkte jag innan jag insåg att det självklart var en vagn till golfbagen. hi,hi!
Snart en ny Annika...

Svinga på - jag kikade på Annika Sörenstam häromnatten via CNN... det blev skiljeslag pga en löjlig miss. Men hon vann ju. Kul!

qi sa...

Sambo och vagn (trodde som Inkan att det var en barnvagn) här har jag missat mycket som hänt!!! Ska läsa ikapp mig!

Hannahbejb sa...

Fin vagn!:) Tur att du la in en bild också, annars hade jag nog också tänkt tanken på barnvagn:) Och vad härligt att du trivs så bra med livet och tillvaron! Njut!!:) Ta hand om dig! Kram