lördag, augusti 08, 2009

Back on track


En kollega på jobbet frågade om jag fortfarande bloggar. "Nej men jag är väldigt sugen på att börja. Särskilt när jag har druckit vin." Klockan är halv tio på förmiddagen och jag bloggar. Men jag har inte druckit vin. Jag känner mig bara väldigt kreativ.

Mycket har hänt det senaste året. Jag är numer ägare till ett högt älskat körkort vilket leder till att jag aldrig mer kommer att vara ägare till ett busskort (peppar peppar). Jag jobbar full time och försöker frivilligt att få en växande mage. Så inget mer kämpande med att försöka hålla kroppen i trim. Nu skall den få frodas bäst den vill!!

Pratade med Prinsen igår.

"Grattis!"
"Till vaddå?"
"Mäh, det vet du ju!"
"Jaha, fast jag är inte säker. Jag vet inte än."
"Men du vet när magen börjar växa. Kan inte ni komma på kräftskiva den 21:a augusti?"
"Jo, absolut!"
"Då kan jag åka med er tillbaka och vara hos dig. Men du får inte dricka. Varför får man inte dricka om man är med barn?"
"Barnet kan bli skadat. Fast lite alkohol gör inte så mycket."
"Då får du inte dricka. Heffa, du behöver inte vara orolig. OM barnet får en sjukdom kommer jag att älska det lika mycket för det. Det viktigaste är att det BLIR ett."


Åh, jag verkligen älskar honom!! Grät en skvätt efteråt. Är lite känslig..

Läste lite i tidigare inlägg. Men men jag ångrar mig inte alls! En del spelar golf eller rider och jag shoppar skor och väskor!! Det stämmer inte längre. jag shoppar (inte lika mycket som förr, men ändå!) OCH spelar golf. Men men.. Jag är i alla fall rakt igenom lycklig!! Går runt och ler för mig själv! Ler mot min älskling! Log till och med mot citronmelissen i morse. Jag vet. Jag är knäpp. Fast lycklig men det kanske går hand i hand!

Dagens frukost:

3 dl sojamjölk
1/2 banan
1 näve hallon
1 skopa proteinpulver
citronmeliss

Yummie!!

Snart dags att åka till Väddö!

//Heffa

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättegrattis om du är gravid!

Håll oss uppdaterade, och kul förresten att du börjat blogga igen. Fortsätt med det :-)