fredag, augusti 28, 2009

GOD MEDBORGARE

Okej. Man får svara på många frågor när man lämnar blod.

"Känner du dig frisk?"
"Absolut!"
(Förutom långvarig huvudvärk och trötthet.)
"Tar du några mediciner?"
"Jag har tagit Alvedon."
"Inte mot feber va? När tog du dem sist?"
"Mot huvudvärk. Tog senast igår."
(Och varje dag dessförinnan i typ en vecka men det frågade hon inte om.)

Så jag fick lämna blod. Dock glömde hon kolla trycket och HB men det känns som om det kvittar. Jag hade bråttom därifrån. Det borde jag inte ha haft. "Sitt en stund till!" "Det behövs inte. Jag känner mig helt ok!" Yeah right! När jag hoppade ned från britsen kändes det som om jag inte hade känsel i fötterna, det snurrade i hela skallen och det svartnade för ögonen. Som tur var hade jag sett handtaget vid trappan i Blodbussen och hann ta tag i det innan jag såg alltför misstänkt ut. Yrseln gick över och något matt tog jag mig till bilen. Men jag lämnade i alla fall blod! Fast jag ska inte vara lika kaxig nästa gång. Nästa gång ska jag också se till att jag har ätit ordentligt under dagen.

Jag fick även frågan om jag åt järntabletter efter förra gången och det gjorde jag inte. Mådde så illa på de tabletterna så nu fick jag kapslar i stället - i size HÄSTSUPPAR!! Den åkte jojo ett tag i halsen innan jag lyckades svälja den! Tur att den bara ska tas var tredje dag..

Tilläggas bör också att huvudvärken som jag hade innan har blivit etter värre. YES!!!


Hade en jättemysig kväll med lilla krabaten brorsonen Vincent häromdagen! Fasters lilla älskling!! Bilden är från morgonen därpå när han skulle vidare till farmor. Mer info om myset med lille krabaten kommer.

Snart dax för jobb! Och ikväll är det RAW Comedy som gäller!

//Heffa

Inga kommentarer: