onsdag, augusti 19, 2009

Jag ska inte ljuga

Alltså, jag ska inte ljuga. Jag ska vara ärlig och jag ska lämna ut mig själv helt och hållet. Men jag ska INTE lämna ut min kumpan. "Den" (jag säger inte om det är en hon/han) tycker att det här är så pinsamt och klarar inte av att införskaffa förmålet som dagens inlägg kommer att handla om.

I lördags var jag och "den" ute och åkte. "Den" hade länge tänkt att börja med viktminskningstabletten Alli och efter att min far pratat gott om denna tablett så ville alltså "den" handla Alli. Därför styrde vi färden mot ett Apotek. Jag fick pengar av "den" varpå vi gick in tillsammans på Apoteket. Alli var inte så lätt att hitta varför jag och "den" delade på oss. Efter ett tag sökte "den" upp mig, ställde sig med ryggen mot personalen. "Psst, där borta", viskade "den" och pekade. "Den" stod kvar och jag gick med bestämda steg till hyllan "den" menade. Jag plockade åt mig en ask och gick och betalade. Jag skämdes inte ett dugg och tyckte att det hela var lite komiskt. Sedan mötte jag upp "den" och räckte över påsen med innehållet. "NEJ, inte nu. De fattar ju! Vi går en bit till!". Gissa om jag kände mig som en langare?! Det ska även påpekas att vi inte var på Apoteket i vår egen kommun utan 2 mil hemifrån. Ingen känner "den" men "den" verkar känna sig som apan som alla känner. Stackarn..

Strax före inköpet hade vi ätit på Tacobar och "den" föreslog att vi skulle ta en kaspel Alli. Jag tyckte däremot att vi skulle ta en när vi närmade oss hemkommunen eftersom man kan få plötsliga anfall av diarréer och oljiga gaser. Närmare bestämt får 1 av 10 dessa besvär. Sagt och gjort. Maxdosen är 3 kapslar per dygn och vi uppfyllde båda två den kvoten. Jag har inte tagit fler tabletter sedan i lördags. Jag har fortfarande plötsliga diarréer och oljiga gaser. Jätteroligt! Dock står det ingenstans i bipacksedeln om dessa besvär är övergående. Alltså, jag kan tycka att Alli kan vara bra om man verkligen är riktigt överviktig och äter fet mat men jag kan inte helt sälla mig till denna kategori. Jag ville bara testa och eftersom Alli minskar fettupptaget i maten så tyckte jag att det kunde vara helt ok. Men det ÄR inte ok. I början tänkte jag att Alli kunde fungera lite som Antabus - att biverkningarna skulle få en att undvika fett. Så långt fungerar det men nu vågar jag ju knappt stoppa i mig något överhuvudtaget! Är jag hemma är så är det inga problem men på jobbet! Jag klarar inte av att bajsa någon annanstans än hemma och absolut inte på jobbet. Igår var en tuff dag på jobbet. Magen svällde. Magen värkte. Magen ville hem till toaletten. Magen fick komma hem men vägen dit var inte så rolig. Bilens klädsel är ljus och jag var livrädd för att jag skulle sprutlackera den med någon annan nyans och som grädde på moset började bilen krångla. Det har den gjort förut med så det var bara att acceptera fakta, lägga sig i innerfilen och köra i blott 80 km/h. Allt detta medan magen gjorde sig redo för att släppa en bomb. NÄR SKA ALLI SLUTA FUNGERA?? Det var ju inte detta jag ville.. Jag kommer ALDRIG mer att testa Alli. Hoppas jag kan avskräcka många andra.

Observera att jag inte röjt "den's" identitet!



//Heffa

P.S. Dessa OLJIGA GASER är svåra att få bort från huden. D.S.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sökte på alli och hamnade här. Nu har du fått mig att aldrig någonsin vilja testa, tack för det :-)

/ Kattis

Anonym sa...

Jag är ju som jag är så jag blev extra sugen på att testa den :) hur har det gått för den andra? Är denne nöjd med produkten?


/Finula

Emma sa...

men gick du ner nått i vikt???

Heffa sa...

Den andra är inte heller nöjd och jag har inte tappat ett kilo!!

Finula - det är inte värt det!

Anonym sa...

Ok. Då skippar vi den saken. Då är det väl det gamla vanliga då som fungerar bäst. Röra på sig och äta nyttigt.
/Finula