lördag, mars 13, 2010

Bebis på väg!!

Jag vet, jag är värdelös på att uppdatera bloggen men jag har så mycket annat för mig. Kanske kanske att det kan bli lite oftare nu.

I min stora mage ligger en liten kille och sparkar. Det är redan vecka 25 och jag är så himla förväntansfull!! Har svårt att fatta att jag ska behöva vänta i 15 veckor till. Jag vill hålla lille Douglas i famnen nu!! Jag vill lukta på honom, snosa på honom och bara titta in i hans ögon!! Mamma längtar efter dig, lille vän!

Vägen hit har inte alltid varit så jätterolig och är det inte fortfarande. Jag kräks flera gånger om dagen och har börjat få ganska ont i magen. Ändå har jag aldrig tidigare varit så tillfreds som jag är nu. Hade jag inte varit det så hade det varit tufft.
I två omgångar har jag varit sjukskriven ett par veckor. Kräkningarna gör mig så trött och orkeslös och jag har dessutom gått upp för lite i vikt. Nu har jag varit hemma i två och en halv dag för magont och illamående och vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag vill jobba men jag vet inte hur mycket min kropp klarar av. Jobbsituationen är inte heller den allra bästa just nu men ändå vill jag vara med mina arbetskamrater. Försäkringskassan har i alla fall godkänt min havandeskapspenning som om jag vill så är min sista arbetsdag den sista april. Jag står i valet och kvalet för hur jag ska göra.

Här bredvid mig på kontoret står vagnen, bilbarnstolen, kläder, sängkläder, filtar och en massa annat. Det blev en helt ny vagn till slut. Egentligen var det tänkt att jag och min älskade bara skulle åka till Babyland för att kika lite men när vi väl var där så såg jag vagen och blev kär. DEN skulle jag bara ha!! Sagt och gjort. Som tur är behövde vi inte betala för den heller, det gjorde pappa.


Nu ska jag lägga mig i badet och ta det lugnt en stund!!

//Heffa

1 kommentar:

Anonym sa...

Making money on the internet is easy in the undercover world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat seo software[/URL], You are far from alone if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses not-so-popular or little-understood avenues to build an income online.