måndag, mars 22, 2010

Våfflor tur och retur


Har känts ganska bra i helgen, inte kräkts alltför mycket. Tänkte i mitt stilla sinne igår att jag nu är redo för att arbeta igen. Tji fick jag! I morse klev jag upp tidigt för att min älskade behövde hjälp till glasmästaren. Det innebar en snabb sväng in på toa innan jag åkte, skjutsade mannen, kom hem 15 minuter senare och fick återigen besöka toan. Så höll det på med jämna mellanrum från klockan sex till klockan kvart över elva på förmiddagen.

Jag får lyssna på läkaren den här gången. "Det är inte läge att arbeta nu", sade hon med nästan STORA BOKSTÄVER när jag tyckte att visst kan jag väl arbeta?! Hon ordinerade vila, näringsdrycker och åtminstone en daglig promenad.

Efter att denna förmiddag var förbi blev det en promenad i solskenet och sedan lite städning hemma. Nu är jag helt matt och slut. Snart blir det till att slappa (läs: sova!) i soffan. Ack, så skönt!

Var hos barnmorskan förra veckan. Även om jag hade gått ned i vikt så var lille Douglas större än medel!! Det var en lättnad att han ändå växer som han ska. Snart vecka 27! Denna längtan - hur ska jag stå ut?! Vill ha dig här hos mamma nu älskade lille vän!!

//Heffa

2 kommentarer:

ceciliastegeby sa...

Hihi så var det för mig med..kräktes massor och svimmade...Rasade 10 kilo med båda och gick sen upp till 8 kg över min normal vikt =)..
Kul att han fortfarande växer ;) det är ju oftast så, barnet tar ju det han behöver så får du lida hihi =)..

Ett tips, jag mådde dåligt jämt med elvira och var orkeslös och jag köpte den här Blutsaften på hälskosten, den smakar skit men verkligen funkar jätte bra..jag mådde mycket bättre...fick jätte mycket energi..

Heffa sa...

Hallå! Ja du, blutsaft har jag hemma och försöker få i mig men den kommer bara upp igen.. Suck.. Men skam den som ger sig!!