tisdag, mars 23, 2010

Inte som man tänkt sig

Det blev inte som jag tänkt mig idag. Chefen är hemma för vård av barn så det blev inget lönesamtal idag. Inte heller kunde jag få mina papper från Försäkringskassan påskrivna. Men vad gör det - de behandlar ju min ansökan så snabbt ändå!! Eller inte..

Idag har jag istället tagit en promenad (allt enligt ordination från läkaren) och ätit hos mamma. Så mycket annat har jag inte gjort. Tog det lugnt i morse när illamåendet slog till i vanlig ordning och huvudvärken gjorde mig inte särskilt piggare. Douglas höll sig lugn hela natten och morgonen och "vaknade" runt nio. Sedan var det full fart!! Han börjar krypa upp mot revbenen och trycker på lungorna. Jag flåsar som aldrig förr!! Ändå är det så himla häftigt - tänk, jag har ett litet liv som växer inom mig!

Min älskade kom hem nyss men åkte lika snabbt. "Jag åker och tränar!" Då kan jag fortsätta att sitta framför datorn och vara tråkig!

I lördags tog mannen bort all snö på uteplatsen. Då kunde man se en massa knoppar som hade kommit upp flera cm. Nu ser man ingenting igen. Bara snö snö snö. Less på den nu. Som tur är ska det bli himla fint och varmt framöver. Längtar! Vill sitta på uteplatsen i solen och dricka te och läsa. Och bara njuta!

Många gånger känner jag mig stor och klumpig, särskilt om jag promenerar för länge men där emellan känner jag mig vackrare än någonsin! Denna mage - inte trodde jag att jag skulle komma att älska den så mycket! Sedan är det det här med bysten, eller BRÖSTEN för all del. De var ju ganska stora redan innan men nu. Oj oj oj.. Nu får de inte växa mer men jag vet ju att de kommer bli spända, större och mjölkstinna. Har spanat in amningsbehåar. Den största jag har hittat är i kupstorlek J och den kan jag ha redan nu. Hur ska det gå? Någon som vet om det finns störra amningsbehåar?

//Heffa

3 kommentarer:

Inkan© sa...

Wow!
Å,Du har ett barn i din mage... ååå
Hoppas allt går bra - självklart att allt går bra och att du mår så bra som du bara kan.

Underbart!

Hanna sa...

Heffa!!! Vad roligt att få en kommentar från dig, när jag sitter hemma och skriver på ett arbete till imorgon. Stort grattis till graviditeten, hoppas sista sträckan går snabbt och smidigt. Vad roligt att du bloggar igen. Kram

Ann sa...

Oj, Malin vá ska den magen sluta? Går det att töja ut dig mer? Douglas lever verkligen "compact living". Det ska bli jättespännande när han kommer ut. Många kramar till dig /Ann