måndag, mars 29, 2010

Jag = TRÖSKVERK



Det är måndag och jag sitter och slösurfar lite. Hamnade inne på en gravid-sajt och blev lite konfunderad. Där inne kan man följa bebisens utveckling vecka för vecka. Det som störde mig var att det stod att man vid den här tiden ska kunna känna barnet röra sig väldigt mycket. Och JAAA, det gör jag, ibland mer än vanligt. Det stod också att om man inte kände barnet röra sig mer än tio gånger per timme så skulle man höra av sig till MVC. Men hallååå - barnet har hittat lite rutiner och lägger sig faktiskt tillrätta och sover långa stunder. Inte ringer jag MVC för det. Jag vet att han sover och det får han göra. Det är helt normalt. Men tänk på de mammor som är av det lite oroliga slaget, det här blir ju då rena rama skrämselpropagandan! Precis som en del äldre barnsköterskor på BVC som säger att barnen ska ammas var tredje timme. Hallååå IGEN - lite sunt förnuft tack! Ett barn som växer som det ska och sover i fem timmar behöver man inte väcka efter tre för att det ska ammas. Jag vet många i min omgivning som har kört stenhårt på det här med "tre-timmars-regeln". Varför måste vi vara så fyrkantiga? Lita på din magkänsla och det sunda förnuftet!

Jag är täppt i näsan. Främst kvällar och nätter. Tydligen så pass mycket att jag snarkar och låter som ett tröskverk. Min älskade har förpassat sig själv till soffan. Stackarn, jag vill ju ha honom bredvid mig! Så från och med i kväll ska jag börja med nässpray som jag avskyr. Men vad gör man inte för kärleken?!

I helgen blev det lite åkande hit och dit. Lördagen tillbringades hos svärfar på Väddö och söndag blev det en stund hos svärmor i Bromma.

Just det, i fredags bakade jag kanelbullar. De blev riktigt smöriga och goda! Tyvärr blev jag väldigt dålig, vet inte om det beror på bullarna, åt ju bara en ojäst och
två färdiga. Jag hade mått illa och kräkts lite på morgonen men efter bullintaget kräktes jag oavbrutet i flera timmar. Inte roligt.. Det blev inte bättre av att det luktade bullar i hela huset och mannen åt bullar för glatta livet. Ville inte se, höra, lukta eller känna bullar efter det. Dock höll det inte i sig så länge, hade med mig en påse bullar till svärmor och åt glatt två stycken! "Du behöver inte vara orolig Douglas, mamma kommer fortsätta baka bullar till dig!"

Nu ska här städas lite! Sedan ska det bakas. Mannen opereras på onsdag och ska därför få med sig lite fikabröd till jobbet i morgon.

//Heffa

P.S. 93 dagar kvar! D.S.

5 kommentarer:

Jennie sa...

Vilken tur att vi är så kloka Malin! :) Men jag håller med dig. Allt för få uppmanas att lita på magkänsla och sunt förnuft.
Och jag vet ALLT om nästäppa. Jag är överlycklig att jag numera kan köpa nässpray på Konsum alla möjliga konstiga tider. :D

Räkans mamma tycker också om bullar... :)

Heffa sa...

Vill Räkans mamma komma och äta bullar? Kram

Jennie sa...

Det är klart att Räkans mamma vill ha bullar! :) Snart är jag tillgänglig för bullätande VARJE dag. I princip. :)

Heffa sa...

Ja mä!!!

Anonym sa...

Hoppas allt går bra med er och med magen. Trevlig helg!