torsdag, augusti 24, 2006

Öden

Mitt yrke är så oerhört fascinerande och jag är stolt över vad jag åstadkommer. Sjukvårdsarbetet i all ära med medicinsk teknik och dylikt men det är alla människoöden som gör det värt att arbeta som sjuksköterska. Jag älskar att lära mig saker och att få utveckla sina erfarenheter av andra är helt fantastiskt! Att sitta som sjuksköterska och få ta emot olika historier och försöka hjälpa är få förunnade. Jag är en utav dem och jag växer mer och mer in i min roll. Jag har många gånger tvivlat på om jag har gjort rätt, om jag verkligen klarar av det men det gör jag och jag trivs som fisken i vattnet! Dock är det ganska skönt att jag inte jobbar så många dagar till för jag behöver få vila upp mig. Har ju inte haft semester i år och mina krafter börjar sina. Förråden behöver fyllas på.

Illåendet tilltar. Likaså magsmärtorna. Vet att jag måste stressa ned. Snart så, har bara en heldag kvar och det är på måndag. De andra dagarna består av jobb på förmiddagen och plugg på eftermiddagen. I morgon skall jag på ett studiebesök på eftermiddagen på min kommande arbetsplats. Sedan är det bara till att sätta sig ned och skriva studieuppgiften som handlar om strålningsfysik. Det är faktiskt roligare än det låter och jag börjar förstå mer och mer. Eller så är det bara "plugghjärnan" som håller på och aktiveras. Semestern är slut.

Nu skall jag titta färdigt på Cityakuten och sedan försöka sova. Det blir en lång dag i morgon om avslutas hos en gammal syrrastudent - vinet är redan nedpackat i väskan!

//Heffa

1 kommentar:

Anonym sa...

va skönt att du har kommit underfund med att du har gjort rätt val angående yrket... du passar så bra som sjuksyrra.. men kom ihåg att du måste ta hand om magen!!

*kram*