onsdag, augusti 23, 2006

Positiv kritik

Hösten är på väg men jag vill inte trä på mig långärmat än. Såg att väldigt många har letat fram höstjackan. Fast kvällen var underbar när jag gick hem. Solen sken och värmde alldeles lagom mycket. Hoppas att det är början på en fantastisk höst!

Blev inkallad till chefen idag tillsammans med en kollega. Blev uppriktigt orolig för vad som komma skulle. Det var inget farligt. Fick emellertid en massa positiv kritik. Kunde då inte låta bli att berömma min kollega också och berättade att hon var en klippa och väldigt trygg att arbeta med. "Även en klippa behöver något att luta sig mot för att kunna bära upp sig själv." Det stämmer nog. "Ni är ett radarpar." Efter mötet var jag alldeles uppskruvad och darrig. Är inte van vid att få så många komplimanger på en och samma gång. Jo, det har visserligen hänt ett flertal gånger men jag har haft svårt för att ta det till mig. Tycker dock att jag har blivit ganska bra på det.

Så nu har jag fått ett provisoriskt schema för hur jag skall arbeta i höst. Börjar bli lite ledsen i hjärtat nu när min heltidstjänst snart är över. Fastän det varit lite struligt så kommer jag att sakna alla förfärligt mycket! Jag kommer för det mesta att sitta hemma och plugga framöver. Och mögla. Jag som älskar att vara bland människor skall sitta ensam i min kammare med bara datorn som sällskap. Inget ont om det, datorn är det bästa inköpet på väldigt länge fast den kan ju inte tala.

Fredag eftermiddag skall jag tillbringa på mitt nya jobb. Hoppas att det blir spännande! Skall studera strålningsapparaterna och skriva en liten uppsats om det. Hur kul kan det bli? Jaja, kommer nog in i det här snart. Lite långsam i starten bara. Inte lätt när hjärnkontoret har sommarstängt.

Nu skall jag plugga lite innan jag går och lägger mig. Eller går och lägger mig - jag befinner mig redan i sängen. Verkligen toppenbra med bärbara datorer!!

//Heffa

Inga kommentarer: