måndag, augusti 21, 2006

Ågren..

..är här och gör sig påmind lite nu och då. Sitter och våndas över mattetesten som måste göras innan man kan börja med studierna. Hela kvällen blir ju förstörd. Det kryper i hela mig emellanåt. Skall det vara så här under hela utbildningen så vete fanken hur det skall gå. Fast tilläggas bör, att jag hade alla rätt på det första provet. Bara fyra kvar.. Eller tre.. Suck.. Sova får jag göra i mitt nästa liv!

Märktes att nästan alla har kommit tillbaka från sina semestrar. Full upp och det med råge. Det var mycket innan också men nu är det på ett helt annat sätt och samtidigt skall man hålla reda på kollegornas olika rutiner. En del vill ha vissa papper i den blå mappen och andra i den gula. De flesta har ett visst antal telefontider att boka per timme medan en del knappt har några alls fastän det står i schemat. Gör man fel får man sig en avlusning. Okej - kollega eller patient? Patient eller kollega? Hmm.. Svårt val. PATIENTEN SÅ KLART!!! Fast det är inte kul att bli utskälld och särskilt inte när det är den andra kollegan som bokat in alla sex tiderna och jag inte en enda men det visste jag inte just då.

Vad är väl en bal på slottet? Nåja, nu är det bara sju dagar kvar. Sedan behöver jag bara ha en sak och fokuser på.

Nu dags för sängen!

//Heffa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du är så duktig som kämpar på i röran även om det kan se lite hopplöst ut för tillfället. Jag vet ju att om det är någon som klarar av det där så är det du.. jag vet att det inte hjälper så mycket men jag vet att du fixar nästan allt..:)

kram

Heffa sa...

Tack Finula!! De orden värmde. Ja, en del har man hunnit med att vara med om genom åren. Det vet väl du med? ;)

Kram