onsdag, augusti 16, 2006

Regnet det bara öser ned!!

Det regnar på mornarna när jag går till jobbet. Upptäckte det igår morse. Stack ned handen i väskan och skulle ta upp mitt paraply. Borta!! Jag VISSTE att det skulle finnas där. Helt säker men icke. Fick gå till tåget medan regnet gjorde mig alldeles dyblöt. Efter en stunds funderande kom jag fram till att Prinsen säkert hade något med försvinnandet att göra. Mycket riktigt. "Det hänger på kroken bakom dörren!" Okej. Tyvärr inte på kroken bakom MIN dörr utan i Sala. I nästgårds precis. Eftersom jag visste att det skulle regna en massa idag också så åkte jag till centrum i går och inhandlade mig ett nytt paraply.

Prinsen får rota i min väska. Det vet han bara han säger till vad han har tagit. Oftast säger han till att han har tagit mina tuggummin, läppbalsamet eller något annat fast paraplyet. Det sade han inte mycket om. Suck..

Idag var det min tur att bli hemskickad. Massor att göra, rörigt till tusen, tårar som rann längs kinderna. Frustrationen kokade inom mig så den andra sköterskan skickade hem mig en timme tidigare. Välbehövligt. Igår kväll var jag jättetrött. Pappa ringde på mobilen och jag såg att det stod pappa. "Ja, det är pappa. Nä - mamma? Nä - vem ÄR jag?" Pappa undrade förstås vad det var med mig som inte ens visste vem jag var. Förklarade att jag bara var lite trött. Fastän tröttheten förlamar mig när jag kommer hem så går det ALDRIG ut över patienterna. Då är jag hur klar som helst i huvudet. Så har det alltid varit. Ingenting går ut över mina studier eller arbete. Kanske går det ut över mig själv istället. Därför gäller det att pyssla om sig själv lite extra. Som att bädda rent i sängen, ge sig själv ett fotbad, smörja in sig med någon härlig lotion, äta något gott med mera med mera. Att det dimper ned ett inbetalningskort från CSN på 2000 kronor som skall in sista augusti i brevlådan får man låta bli att bry sig om. Eller att en extern cd-romläsare kostar upp emot 1000 kronor. Vad är pengar? En värdslig sak!!

I morgon slutar jag tidigt. Halv fyra. Det gör jag varannan torsdag och då skall jag bara hem och krypa upp i soffan med en bok. Hoppas att det regnar och åskar så att man kan vara inne och riktigt mysa med en filt och en stor kopp te.

Nä, nu vankas det nattning utav Heffa! I alla fall vågrätt läge.

//Heffa

1 kommentar:

Baby sa...

Jag såg en liten kille idag på stan som var jättelik prinsen... Sen kom jag på att jag inte bor i närheten alls så att det är omöjligt...

Kram