onsdag, november 22, 2006

Royalistiskt besök


Snart är det Prinsens dopdag (24/11) och som Gudmor måste jag uppfylla min plikt! Är på jakt efter en fin ängel och tror jag vet var jag skall inhandla den. Får bli i morgon på lunchen.


Royalistiskt möte blir det här hemma i morgon då en snuvig Prins anländer. Han tycker att jag också kan vara lite förkyld så att jag kan vara hemma från jobbet men icke så fungerar det i vuxenvärlden eller åtminstone inte i min. Så därför kommer han inte förrän i morgon eftermiddag när jag har slutat. Hans föräldrar måste jobba och han kan inte vara på dagis och syster är ju inte sen till att tacka nej! Självklart får han komma!


Prinsen var och klippte sig igår och innan dess berättade jag att jag hade klippt mig också och färgat håret. Efter klippningen ringde han upp mig. "Jag har också färgat håret. Det är grönt för det är ju din favoritfärg, visst?" Ja, vad skall man säga! Stackarn, jag påverkar honom med det mesta jag gör. Fast jag ser nog upp till honom lika mycket som han ser upp till mig. Jag vill att han skall få allt det som inte jag har fått och då menar jag inte enbart på det materialistiska planet utan jag vill att han skall få den trygghet som jag saknade. Jag vill ge honom all den kärlek som jag inte kunde ge till någon, jag vill att han skall få känna sig speciell och veta att jag alltid kommer att finnas här. När han kommer hem hit så går han runt och tittar om hans saker finns på rätt plats. Bland annat så har han en egen tandborste med hållare och krok, egen tandkräm, kudde, kopp, låda med leksaker, böcker i bokhyllan, skum och schampoo, krok för jackan med mera. Vill att han skall känna sig hemma här. Han är verkligen min lilla Prins. Har pratat med honom två gånger idag och igår ringde han också två gånger. "Jag hör vågor", sade han igår med skorrande "rrr" när jag pratade med honom liggandes i badet.


Nu är det Kustbevakarna på tv och jag tänkte göra i ordning något att äta.


Ha det!


//Heffa

5 kommentarer:

hhh sa...

Ha ha ha ..vad säger "mor& far" om dina upptåg med prinsen..???
Grönt hår,varenda unge ska ju ha färg i håret..blått,grönt,rosa..färg glatt ska det va..kraam!

Anonym sa...

jag har nu läst och lämnar meddelande. Kommer inte på vad jag ska skriva..det får bli kram
Mvh S.A

Hanna sa...

Hur har du det på dagarna nu, tänkte om jag och Pompe fick komma och hälsa på medans jag är ledig? Måste ju få se nya lyan!

Baby sa...

Helt underbar storasyster. Önskar jag hade en så fin i mitt liv! Sån oerhörd kärlek att jag svämmar över alla dessa mil det är mellan oss. Underbart!!!

Kram

Heffa sa...

Tack alla för era fina kommentarer!!

Kram