lördag, november 25, 2006

Totte


Skulle ha varit hos Prinsen två dagar till men efter att vi bestämt att jag skulle ta över Totte (pga av att matte var så allergisk) så var det bäst att åka hit hem med honom. Jag jobbar ju på måndag och det är bra om han hinner få boa in sig lite så att han kan vara ensam hemma sedan. Det tog inte så lång stund innan han såg hemmastadd ut och fann sig till rätta i min nya dubbelsäng som vi satte ihop idag. Så himla skönt!

Prinsen och jag hade det bra. Nallen som ni ser på bilden fick han utav mig i julklapp förra året. När han var nyfödd fick han en likadan utav mig men den är ganska sliten nu så när jag såg en sådan i en affär i Västerås så kunde jag inte låta bli att köpa den. "Gammelnallen", som han kallas, hade han alltid i sängen när han var liten. Nu klarar han sig utan men den nya nallen följer ofta med ändå.

Totte ligger och slickar sig i soffan. Han är lite lös i magen och fick en del på tassen så han tvättades. Inte roligt, han fräste och mjauade men spann likväl. Han är så söt och spinner mest hela tiden.
Tufft att lämna Prinsen så snart. Det är så mysigt att sova bredvid honom. Han vaknade tidigt i morse och tyckte att vi skulle gå upp men jag sade att han skulle vila lite till så han lade sig på min arm och somnade om. Underbar känsla!
Kvällen kommer att tillbringas med Totte. Hade varit gott med godis också men ibland får man hålla till godo med vad huset bjuder. Finns ju färska dadlar! Fruktansvärt äckligt men det dövar sötsuget ganska bra. Finns annan frukt också.
Längtar till dess att jag skall gå och lägga mig i sängen. Den är så STOOOR och jag har nya fina sängkläder och massor med kuddar! Sängen ser väldigt inbjudande ut just nu men än så länge så är det för tidigt för att krypa ned. Kanske skall gå till affären, bada och sedan sova. Det kanske Totte tycker om också. Känns konstigt att ha någon annan att ta hänsyn till här nu. Mina tygmöbler är inte riktigt avsedda för att ha katt och inte heller mina prydnadssaker men det skall väl gå bra. Hoppas jag.. Han har varit ute en stund i alla fall men han håller sig på rätt sida om staketet och han verkar inte vara så där jättesugen på regnet.
Nu dags att se till att magen få lite mat i sig. Lite småhungrig är jag allt och det är bättre om jag är mätt när jag handlar. Blir lätt lite onödiga inköp annars. ;)
//Heffa

4 kommentarer:

Hanna sa...

Ja men nästa fredag då kanske? Och va kul att kissen gillar hundar, Pompes behöver umgås med alla slags varelser, han är rätt rasistisk av sig annars, vill helst bara leka med andra chihuahuor :)

hhh sa...

Men va gullig den va? En liten grålle..

Prinsen(den lilla) kommer väl svämma över av nallar tills han fyller moppe..om jag känner dig rätt? ;)) Ha det gött..

Kerstin sa...

Vilken sötsnos prinsen är. Kram.

Anonym sa...

Äntligen katt! :-D Gratulerar.