söndag, mars 25, 2007

NU är det vår!

Mycket har hänt och jag har varit fruktansvärt trött. För en och en halv vecka sedan var det begravning (den tredje i släkten på ett år som fått hjärtinfarkt - två döda och den tredje är min pappa som inte alls tar hand om sig just nu) och oron för pappa sköt i höjden samtidigt som jag vet att jag inte kan göra så mycket åt det. Var och en bär eget ansvar för sitt liv. Ändå är det svårt att släppa..

Känner att jag sviker mina vänner just nu men det är inte alls min mening. Jag kämpar och försöker men orken tryter. Dock går jag till mitt älskade arbete och tar mig igenom dagarna med knapp nöd. På dagarna bygger jag upp mig själv och på kvällarna ser jag mig som ett tuggummi under en skosula.

Totte har varit sjuk i helgen. Han har kräkts (såg ut som avföring/diarré) och han har haft diarréer med slem i. Kunde inte släppa tanken på att slem i avföringen kan tyda på tumör i tarmen men nu tycks han ha piggat på sig i alla fall. Han har till och med fått vara ute i koppel i flera timmar i solen idag medan jag har suttit ute och skrivit. Vilken härlig dag det har varit! Jag satt i jeans och t-shirt och frös inte det minsta! Plockade fram utemöblerna på framsidan idag och har försökt njuta utav solen. Äntligen är det vår! Tyvärr har jag inte orkat ladda upp bilderna på mina krokusar som stoltserar i rabatten men de är vackra skall ni veta! Jag har till och med sett en massa bin. DÅ är det vår!

Nu skall jag lägga mig i badet och läsa och kanske skriva lite till. Har så mycket som jag måste få ur mig innan jag spricker. Skulle vara bra att somna tidigt ikväll med tanke på hur tidigt jag måste upp i morgon bitti. Sommartider hej hej sommartider!

//Heffa

2 kommentarer:

Thérèse Eriksson sa...

Wiie!! Heffa is back on track :) Skönt att läsa dina ord, var rädd om dej!
*kram

Anonym sa...

Ja nu är det vår ute!! Upptäckte det försent tyvärr så jag fick gå i min vinterjacka och svettas.... Synd att lilla totte är sjuk, kanske dags att ta honom till veterinären snart? Eller kanske inte..:)Så utemöblerna är fram plockade, funderade på hur underbart det skulle vara att ha en balkong men men sånt är livet. Jag överlever ju utan också ;)...

Ta hand om dig vännen..
kramar