måndag, mars 26, 2007

Ute i solen

Sitter ute i solen och skriver. Eller njae, halva jag åtminstone. Nu har jag suttit här ett tag och skrivit och inte märkt att det blivit lite kyligt. Solen håller på att gå ned bakom trädtopparna men ännu så länge sitter jag kvar.

Totte är också här ute men fast i koppel idag igen. Han har varit dålig hela natten och protesterar inte ens mot att bära sele. Han mår nog inte så bra. Är han dålig i morgon också så får det bli en tripp till djurdoktorn. Totte kom inte ens och hälsade på mig idag när jag klev innanför dörren.

Dagen är inte över än på länge men det känns så lång. Önskar att det såg ut ungefär så här: Kliver upp och går till jobbet. Kommer hem och går och lägger mig och kan SOVA. Mitt mående är inte på topp som ni kanske märker men jag kämpar på. Så länge jag lever får jag göra det bästa utav situationen! Jobbet är i alla fall bra.

//Heffa

5 kommentarer:

qi sa...

Oj, stackars lille totte! Hoppas han kryar på sig.

Ja idag känns det verkligen som sommartider!

Kram till dig!

Hannahbejb sa...

Hej!!:) Ja, nu är det verkligen vår! Så härligt!!

Jobbigt att totte är sjuk! Och begravningar och sjukdom i familjen. Kämpa på vännen!! Kraam

emmhah sa...

Malin, jag kommer aldrig sluta hoppas och aldrig sluta tro på dig! Jag älskar dig så mycket, och du betyder allt för mig. Tänker på dig och saknar dig. <3

Inkan© sa...

Ja nu är det vår, vårkänslor och sol,sol,sol.
Det bästa av allt är det underbara ljuset. Det får min hjärna att reagera som den ska med hormoner och reaktioner.
Härligt.

Låter som katten är sjuk. Kommer den inte fram och häslar -och det brukar den väl göra... ja då är något fel. Hoppas det inte är något allvarligare.

Heffa sa...

Joldosh: Nej,jag VET att alla som klarar utbildningen inte klarar av yrket. Och jag skulle önska att just alla dessa personer tog sitt pick och pack och drog ifrån vården! Men du kommer att klara det! En om-praktik är väl ingenting! Klart att du blir ssk! Och du - det är världens härligaste yrke!!

Kram