onsdag, mars 07, 2007

Våren är INTE här


Det är inte vår ännu hur mycket man än vill. För två dagar sedan var det helt underbart ute och hyfsat igår på DAGEN. Därför tog jag mig till jobbet iförd tunna stövlar med klack, svarta skinnhandskar och en jacka icke innehållande dun. Helt okej klädd för temperaturen. Ett antal timmar senare skulle jag bege mig hemåt. Då var det inte lika skönt. Då var det kallt men jag stod ut till dess att jag kom till tågstationen. Tåget var 22 minuter försenat. DET ÄR F-N INTE VÅR ÄNNU!! Inte ens i närheten. Försökte distrahera min nedkylda kropp med musik på hög volym. Att läsa en bok var uteslutet för fingrarna var stelfrusna och ville inte hålla i en kall bok. Tåget kom. Och åkte. Två stationer. Sedan togs det ur bruk. Ny väntan. Ett nytt NYTT tåg kommer dock som var varmt och skönt. Det enda positiva med hemresan.. Jag slutade sju igår men var inte hemma förrän strax efter nio. Nu är det dags för körkort. Och bil. För jag ÄÄÄLSKAR ju kollektivtrafiken...


Att ha katt är lite som att ha barn ibland. Han väcker mig på nätterna och vill gosa. Han skriker för att jag slutar klappa honom. Han skriker om han inte får plats bredvid mig. När klockan är halv sex och jag förhoppningsvis sover skriker han och vill ha mat. Emellertid skiljer han sig på en punkt nämligen den att barn ofta går undan när de bajsar i blöjan. Det gör inte Totte. När han skall bajsa använder han alla sina röstresurser och går omkring i lägenheten och skriker i cirka tio minuter innan han går in i badrummet där han fortsätter skrika. Då är det dags. Då vill han att jag skall komma och hålla honom sällskap. Suck.. Hur trevligt är det? Tur att man är van vid kiss och bajs från yrkeslivet.. Är jag inte hemma så bajsar han inte. Fast det kanske bara är bra så slipper det stinka här hemma.


Nu på morgonen har jag gett mig själv manikyr - oljat in nagelbanden, använt apelsinpinne, filat, använt stärkande nagellack och målat ett lager genomskinligt. Ja, jag vet att man inte får ha långa naglar på jobbet men mina är inte SÅÅÅ långa och genomskinligt nagellack får man ha om det inte är halvt avskavt. För övrigt så håller jag inte på med sådant arbete som gör att jag kan få en massa skit(!) under naglarna.


Klockan är halv åtta och jag har hunnit med fyra stora koppar kaffe och en till (minst) väntar på mig. Börjar inte jobba förrän halv ett så jag har en lååång förmiddag framför mig som jag avskyr. Jag vill jobba eller åtminstone inte bara gå och dra hemma utan att ha något vettigt att göra. Fast jag kom just på att jag skall göra stekt ris med ägg och diverse grönsaker. Till det keso. Dagens jobblunch! Mums!


Ha det!


//Heffa

3 kommentarer:

qi sa...

Du har en bestämd liten katt som ser till att köra med dig... :-)

Längtar också efter våren, idag regnar det igen!

Kram till dig heffa!

Anonym sa...

Hej Heffa :)
Du är utmanad. Läs mer här:
http://blogg.aftonbladet.se/3188/

Anonym sa...

Våren är på ingång, även om jag tror det blir en köld och vinterknäpp till...

Vilken underbar bild på söta lilla kisse :-)