fredag, april 06, 2007

Det nalkas Påsk..

Jaha, å så var det långfredag och LÅÅÅNGLEDIGT. Nästa arbetspass är inte förrän onsdag kväll. Skönt! Särskilt efter allt strul de sista veckorna.

Förra veckan var jag och shoppade(!) med min lillasyster och hennes pojkvän. Pojkvännen, Fjott, är himla kul! Jag behövde lite rådgivning angående ett par byxor varpå han ropar på min lillasyster. "Älskling, kan du komma, hon börjar fråga konstiga saker!" Som jag skrattade! Fast han såg väldigt världsvan ut. Det var till och med så att andra frågade honom om kläder för att det såg ut som om han jobbade där.

Min syster och jag provade jeans. Jag var på jakt efter ett par vita stuprörsjeans och hittae ett par stycken. Dock visade det sig att de ena paren gjorde allt på mina ben synligt såsom gropar, ärr och valkar. Suck.. Jag som tyckte att de var så snygga! Det andra paret satt helt okej och var självklart mycket dyrare. "Testa en storlek mindre!" Lillasysters kommentar men shit - hur skulle det gå till? Jag hade ju redan svettats för att få på mig de jag nu bar. Då kände jag mig liiite gammal. Sedan så kändes det lite bättre när lillasyster provade samma modell och hon insåg att hon blev tvungen att ta en större storlek än vanligt. Puh! Så nu har jag mina vita jeans och så "råkade" jag springa på ett par vita Espritloafers. Verkligen något som jag behövde! Tidigare har jag inte ens tyckt om vita skor men insåg att det nog kan bli ganska snyggt till mörka jeans. Sagt och gjort. För övrigt kom det ett par skor till igår som jag hade beställt. Skäms Heffa! Snacka om skofetisch!

Förra helgen låg jag på alla fyra i rabatten och den är jättefin! Inhandlade diverse krukor och annat skoj också. Nu vill jag att det skall bli varmare så att jag kan så mina frön. De frön som jag har sått inomhus har grott och tagetesen är numera fyra cm höga!! Jag kanske har gröna fingrar trots allt! Fast det visste jag nog innan. Jag har alltid älskat blommor och växter. Det jag INTE tycker om är spindlarna som finns bland blommorna och växterna. Tur att jag har handskar på mig och stövlar!

Solen skiner så man kan kanske klä på sig lite och sätta sig ute en stund med en kopp kaffe!

Glad Påsk!

//Heffa

1 kommentar:

Anonym sa...

Glad Påsk till dig också!
Och njut av ledigheten.

Och du- vi har alla en bonde gömd i oss.... det ÄR härligt att gräva med fingrarna i jorden och se att man lyckas med sina "odlingar"

Jag börjar tro att det sitter lite i generna?
- vad säger doktorn? ;)