lördag, april 07, 2007

Påskafton

Idag är det Påskafton om det är någon som har missat det. Jaha, och sedan då? Vad skall man göra?

Satt en stund i solen igår. Försökte ta åt mig dess värme i förhoppning att min arma själ kunde värmas. Börjar inse att det krävs ganska mycket för att komma framåt just nu. Ett litet steg i taget. Kanske stå still en stund om det behövs men jag vill ABSOLUT INTE ta ett steg bakåt igen.

Min mamma kom förbi igår och jag bjöd henne på middag. Hon är verkligen mästerkockarnas mästerkock men ändå hade hon aldrig smakat mat med vin i. Därför blev det en lite lyxigare köttfärsås med vin och diverse grönsaker och oliver. Ganska gott om jag får säga det själv!

Försökte ta bilder på mina påskliljor men Totte stod i vägen hela tiden och så tog jag bild på mina förtjusande groddar som jag är så stolt över. Det finns ett MEN och det är att någonstans på vägen mellan mobilen och datorn så försvann bilderna. Suck. Får ta nya, inget mer med det.

Totte försöker ta sig över gallret till sovrummet så jag sitter med vattensprutaren i högsta hugg. Jag hade lagt kisskydd över hela sängen och tog bort gallret men han kissade en massa ändå och jag vågar inte riskera något. Därför är gallret tillbaka. Morr!! Fast han är go ändå! Dock har han fått för sig att SKRIKA vid sex-halv sju på morgonen när matte äntligen har lyckats somna. Då blir man jätteglad! Verkligen! ;D

Termometern visar på 16 grader i solen på framsidan även om det skall, enligt väderprognosen, vara kallt idag. Kanske kan jag sitta på min mysiga framsida och bara suga åt mig lite energi. Skall bara skaffa tillräckligt med energi så att jag kan ta mig ut.

Än en gång - Glad Påsk!

//Heffa

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja, idag är det underbart väder. Nu vill jag ut på en promenad...

Baby sa...

Låter helt underbart att ha en uteplats att sätta sig på och bara njuta...

Kram! Och glad påsk på dig med =D

Anonym sa...

åååå, hoppas du får en underbar dag ute i solen

kram

Anonym sa...

Först vill jag önska glad påsk! Sen har jag en fråga till dig som ssk, om det är okej? Fast den passar inte riktigt här ;) Jag la till dig på msn, du kan väl godkänna mig om det är okej?

Kram

qi sa...

Glad påsk heffa!

(Hur gammal är den "skvättande" katten? Kan det vara så att han är könsmogen och behöver kastreras?)

Anonym sa...

Hej vännen. Hoppas att du hade en skön dag i solen och njöt av din uteplats. Jag njöt i solen på en parkbänk jag.. :( Ville bara säga glad påsk till dig och lille totte! kram