måndag, april 16, 2007

Jobbet hägrar

Sitter ute i solen återigen och skriver. Näsan rinner, ögonen kliar men just nu bara orkar jag inte gå in efter en allergitablett. Skulle behöva lite papper till näsan också men jag är för lat. Eller så är jag en njutare i stunden!! Fast man kanske kan göra som barnen - dra en sträng på tröjärmen!! ;D Nä, så illa skall det väl knappast behöva bli!

Om 45 minuter bär det av till jobbet. Faktiskt så skall det bli så himla skönt efter den här tuffa helgen! (Ja, den har på ett sätt varit ganska hemsk.) På tal om jobb så har jag en hatad gammal klasskamrat som rensar ogräs och krattar löv på min gård och jag kan inte annat än småle åt denna självupptagna urblåsta tjej som inte har tagit sig någonstans! Nu sopar hon till och med precis framför min lilla plätt men jag tror inte ens att jag behagar lyfta huvudet för att hälsa. Jag har hört hennes röst tillräckligt mycket när hon har pratat med sin kollega som inte alls vill prata med henne. Nä, nu är jag verkligen elak och dömande men jag bara måste få vara det nu. Hanusi, du vet nog precis vem det är! Talar spanska gör hon i mobilen också men det är inte den lilla som gick i vår klass. Blää för denna människa!

Fokus på något annat. Typ min fina vitsippor som står i en vas här på bordet och ler mot mig! Eller att det ser ut som om jag vore född i kräftans tecken efter gårdagens fritering. Min mamma smörjer in sig med sololja med solskyddsfaktor. Jag smörjer in mig med barnolja utan skydd. Visst, jag blir röd men efter rödhet kommer brunhet! Det är i alla fall mitt motto! Det svider lite i ansiktet efter att ha friterats igår men det är en BRA sveda!! Och jag som jobbar inom onkologin.. Bra där Heffa! Men men.. Fåfänga är en stark kraft, det skall gudarna veta! Så det enda trista med att jobba idag är att jag inte får vara ute i solen. Samtidigt så behöver huden återhämta sig LIIITE i alla fall. Fast då tänker jag så här - friska celler behöver bara 6 timmar på sig att återhämta sig så egentligen är det bara att steka sig lite till!! Jaja, nog om det. Arbetet väntar. Hela veckan väntar arbete men det skall ju ändå bli hyfsat kallt i veckan. Hoppas att solen kommer tillbaka i helgen! Jag hoppas att jag inte glömmer bort mina frostkänsliga blommor - de får nog allt plockas in i kväll, åtminstone liljorna.

Nej, nu skall jag dricka lite mer kaffe och packa ned matlådan och fixa det sista!

Jobbet - here I come!!

//Heffa

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm...sådär brukar jag också tänka. Varför ha solskyddskräm på sig? Då blir man ju inte brun. Makkan påpekade första kvällen på senaste semestern att jag nog bränt mig. Äsch, imorgon är det brunt, sa jag Kan tilläggas att jag fick hålla mig INOMHUS två dagar för att jag faktiskt var ILLröd på hela kroppen. Hua... det gjorde ont. Men tror du man lär sig? Näää... :-D

Linnea sa...

Härligt att du trivs med jobbet! Jag pluggar sociologi B - skitkul :D

kram

Hanna sa...

Jag vet en som jobbat med lövkrattning och som skulle kunna tänkas prata spanska och om det är hon träffade jag henne på tåget så sent som i söndags ;)

Hannahbejb sa...

Hej på dig!:) Åh, ibland är det skönt att kunna visa vissa människor att man kommit nånstans. Vet hur det känns. *skäms lite* Och solandet, jag längtar efter att ligga i solen och pressa, försöka få lite färg på min finska hy. Men desvärre minns jag patologin för mycket just nu, så jag kommer nog vara en blevfis på bröllopet som legat på stranden med solskydd 40, påklädd och under ett parasoll.. ;) Oh dear. Jaja. Ha det så bra! Hoppas jobbandet och livet flyter på! kramis