måndag, april 23, 2007

Lämna mig inte!!

Jaha, då var helgen slut. Har tillbringat den tillsammans med Totte hos Prinsen. Det var en herrans massa syskon där och alltid liv och rörelse. Igår var vi på "Busborgen" där barnen kunde leka inomhus i en jättelik uppblåsbar borg och en gigantisk lekplats med rutschkanor och dylikt. Heffa lekte lite hon också efter påtryckningar från Prinsen (särskilt svårövertalad var jag dock inte!).


Totte försvann på lördag morgon och var borta i mer än ett dygn. Gissa om jag var orolig?! Jag trodde inte att han var död men att han kanske var instängd någonstans eller inte hittade tillbaka. Han är ju inte särskilt hemma utomhus där bort hos Prinsen men på söndagsmorgonen hörde jag honom jama och då satt han på verandaräcket. Älsklingen då!! Jag hade lite dåligt samvete för att jag varit så irriterad på honom hela veckan och var kanske lite extra orolig på grund av det. När han kom tillbaka var han helt slut och bara sov hela dagen i hundens korg som snällt fick lägga sig på mattan i stället. Även idag är Totte trött och han har knappt lyft huvudet sedan vi kom hem. Igår i bilen sade han inte ett knyst, bara låg där och sov i sin bur. Så nu är jag så glad så glad över att han är tillbaka! Nu behöver jag inte vara så orolig nästa gång han är borta länge - han hittar ju hem!


Gissa var jag tillbringade lördagen? Jo, på IKEA. Hmm.. Undrar om jag har varit där förut?! ;) Nya utemöbler och dynor blev det och lite nya kuddfodral samt en massa annat (krukor, vattenkanna i zink, ljus etc). Blommor har jag handlat också fast inte på IKEA.


Är hemma denna vecka på grund av olika anledningar. Eller kanske inte hela, jag vill egentligen iväg till jobbet men jag måste ordna upp min sömn.


Det skall tydligen bli ganska varmt i eftermiddag så då skall utmöblerna fixas och blommor planteras! Heffa på alla fyra igen! Trodde aldrig att jag skulle älska trädgårdsarbete så mycket.


Måste bara tillägga - förra veckan gjorde jag ett riktigt impulsköp - det dyraste hitintills i mitt liv. Jag hade tänkt att göra det fast lite längre fram, typ när skattepengarna kommer men så gick jag förbi en sådan affär och jag fick testa flera olika. Från början hade jag tänkt att köpa en för ett par tusen bara så att jag har en funktionell (den gamla som jag har behöver renoveras) men så prövade jag en lite dyrare och blev kääär! Fast jag hade lite tur - det var rea på den så jag behövde BARA betala 5000:-!! Som hittat! Passade plånboken som handen i handsken! Eller inte. Emellertid är jag nöjd och glad och det är en FRÖJD att spela på min nya älskade TVÄRFLÖJT!!! Visserligen spelade jag varje dag tidigare också men nu blir det ett par timmar varje dag men jag säger bara det - stackars min grannar.. Hoppas att de har lite överseende..


Nu dags för lite kaffe och en dusch coh lite skruvande och plockande!


//Heffa

3 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅ, vad kul med en lekborg. har aldrig testat det men jag vill och jag ska :-)

Och tvärflöjt. Ett av de vackraste instrument jag vet (gillar även chello och harpa jättemycket)!

Underbart!

Pauline sa...

Tack...:-) Ja, vore verkligen trevligt att ses. Hoppas livet funkar för dig nu. Kramar

Inkan© sa...

ÅÅÅ en helt NY tvärflöjt...njuut!