torsdag, juni 21, 2007

Gentlemän


Jag måste erkänna en sak. Jag ÄLSKAR gentlemän. Ni vet sådana där av den riktigt gammeldags typen. Jag tycker om att bli bjuden (inte för att jag är snål utan kanske för att det handlar om att bli omhändertagen), jag ler med hela min kropp när en man håller upp dörren för mig och jag skulle nästan kunna KYSSA de män som låter mig gå före på bussen. Ahh, så sexigt oavsett ålder! På sistone har detta hänt mig ganska ofta och jag njuter. Dessa män gör hela min dag! Som ni kanske förstår är jag inte så svårflörtad!! ;D


Läser i en tidning. Tidningen ställer frågot till läsare. "Kommer du att dricka alkoholfritt på midsommar?" Svar: "Nej, jag har alltid druckit alkohol på midsommar." Kille, 21 år. Ursäkta men ALLTID - han är 21 inte 51. Alltid för honom borde egentligen vara andra året. Fast som jag tidigare skrivit så är man inte barn så länge längre. Tydligen.


I morgon är det midsommar. Med dans och musik och sång. Icke att förglömma "bålbrännboll" men nej, jag kommer inte att deltaga på grund av skadan från ridolyckan. Och NEJ, jag kan inte vara med och agera halvdant. Det är emot allt vad jag står för. Jag kan inte lunka runt konerna och förlora. Jag kan bara vinna. Med denna höft/rygg kan jag inte vinna. Då ställer jag inte upp. Sedan så spelas det fotboll. I alla fall efter en hel del intag utav alkohol och jag skall bara titta och njuta. Eventuellt agera lite sjuksköterska om det är någon som skadar sig. Fast i alkoholens rus gör man aldrig illa sig. Inte då. Bara sedan. Typ dagen efter. *fniss*


Jag måste nog sälla mig till kille, 21 ovan. Jag kommer inte heller att dricka alkoholfritt. I alla fall inte bara. Dock upptäckte jag att när jag kom hem från systemet hade jag handlat "minicider" men färre kalorier. Uäk! Inte så konstigt att jag tyckte flaskan var obekant. Jag brukar inte dricka lightvarianten när det gäller cider men denna flaska stod inte bland de andra lightarna. Suck. Tur att jag köpte en del annat också. :D


Nu skall jag förbereda lite mat inför i morgon. Heffageggamojja var det. Typ a la skagen. Har dock fått leta efter min matberedare för den har inte brukats sedan jag flyttade i oktober. Inte heller är den tillräckligt stor. Min lilla Philips från cirka 1960 rymmer bara en halvliter. Dags att uppdatera sig lite men det får vänta till dess att jag skaffar familj. Så länge delar jag upp satsen på två. Yiippiiee!!

Trevlig Midsommar!!


//Heffa
Måste bara tillägga att min älskade granne (han "tuttittaren") skall flytta och tappade just en kartong med finservisen i. *asgarv* Oj, vad trist!!

8 kommentarer:

Inkan© sa...

ajajaflina inte åt grannens olycka.
Det är sådant man är rädd ska hända när man flyttar. Och bär själv.

Men ha en skön och glad Midsommar!

Heffa sa...

Jag vet men han är så vidrig att jag önskar honom denna olycka. Det kanske kompenserar hans "gubbsjuka".

Linnea sa...

Trevlig midsommar :-) Ha, rätt åt din granne ;)

kram

finula sa...

Ha en härlig midsommar i morgon vännen, bra att du inte ska vara med och spela brännboll!

Kram

Anonym sa...

Hehehehe. Bättre att avstå än att förlora ;-)

Ha världens bästa midsommar!

Duktiga Annika sa...

Du kan ju alltid stå och smygsippa på bålen och räkna poäng.:)
Glad midsommar!

Baby sa...

Trevlig midsommar! Hoppas du slipper monsunregnet som jag sitter i ;)

Kram

hhh sa...

Ajabaja ..inte skratta åt grannen ;)...
Hoppas allt är ok?.. Min midsommar va kaotisk men så är det vä när man bor där jag bor *fniss*
Va gör ni i Rinby..läste i tidningen..hua...
Kram & ha det gött gumman!