onsdag, juni 20, 2007

Skor. IGEN.

Jag har precis läst igenom landstingets egna tidning och det är främst två saker som fastnat i min annars så överfulla hjärna.


1. Anestesin på SÖS har blivit bra på att inte bära klockor och smycken. För mig är det självklart att man inte skall göra det. Jag blir bara förvånad när det idag, 2007, skrivs en lång artikel om det. Skäms på er alla som inte har "nakna" händer och armar när ni jobbar inom vården!!


2. I höst startar en utbildning för sjuksköterskor om hur man lär sig skriva ut inkontinensskydd. Okej Heffa, skratta inte nu. Det här är på riktigt och ja, den är på 4,5 högskolepoäng. Trodde det tog typ fem minuter att lära sig. Jag gjorde det på vårdcentralen utan större svårigheter. Dock förtäljs det icke om det ingår att lära sig mer om inkontinens men jag hoppas det. Annars vore det slöseri med pengar.



Foppaskor. I hate them. Fast de är hur sjuukt sköna som helst. Idag såg jag en kvinna i femtioårsåldern för dagen iförd en beige linnekostym. Gissa vad hon hade på fötterna? GISSA VAD HON HADE PÅ FÖTTERNA??? Jo, ett par ljusblåa foppaskor. Det är ju nästan att man kan börja kräkas. Foppaskor kan användas på jobbet och om de är förbjudna där kan man ta hem dem och ha de i trädgården men inte synas med dem en meter utanför staketet. Säger jag som upptäckte att jag hade dem på mig när jag gick till postlådan för att posta ett brev cirka 50 meter härifrån. Som ett omedelbart straff blev jag varse om att jag inte hade satt på något frimärke. Frimärkshäftet ligger så prydligt på mitt köksbord. Bra där Heffa!! Papprerna till banken kommer säkert fram!! GOOOOO Heffa!! Jaja, det är bara att ringa och beställa nya och hoppas på att de gamla tuggas och inte hamnar i orätta händer.


"Råkade" gå förbi centrum idag och in i en skoaffär. Väl därinne "råkade" ett par skor sitta som en smäck på min fot. Expediten är en gammal skolkamrat och tyckte också att skon var fin. Så nu finns de i mina ägor. Tänkte att jag skulle ha de på midsommarafton till ett par halvlånga svarta byxor och en söt vit tunika. Snart får de nog ta och sätta upp bilder utav mig i skoaffären. Sälj ej till denna kvinna. Just precis. Så skulle det stå.


För övrigt ringde min mamma idag.


Mamma: Har du några sandaler?

Heffa: Hmm.. Jo..

Mamma: Har du många?

Heffa: Ett par stycken kanske..

Mamma: Du har väl svarta också? Behöver du alla?

Heffa: Nä, men...

Mamma: Då kanske du har några som jag kan få. Du använder väl inte alla?

Heffa: Nä, inte på en gång men jag har inga som jag vill ge bort.

Mamma: *muttrar*


Vad skall man säga? Jag köper inte skor för att ge bort dem. Visst, jag använder kanske inte alla alltför många gånger men jag ger inte bort dem för det..


//Heffa

3 kommentarer:

Duktiga Annika sa...

Kursen i förskrivningsrätt är faktiskt nödvändig, tro det eller ej..:)
Jag vill också ha så där fina skor!

finula sa...

Jag var ute och gick idag, på min promenad såg jag ungefär ett tiotal foppa skor och varenda gång tänkte jag på dig, vet du vad jag såg mer!! en tjej med ballerinaskor och till detta ett par fiiina tennis strumpor!

Jadu kurserna du nämnde ovan, jag blir inte förvånad jag vet några till som borde gå på kurs, ähum du vet vilka jag menar.. den kursen borde heta hur man beter sig profesionellt.

kram

emmhah sa...

jättefina skor! din SKO-GALNING! vi ses på midsommar! kramkram <3