lördag, juni 16, 2007

GODIS

Har varit lite tankspridd i veckan. Jag hejade på arbetskamrater i omklädningsrummet, jobbade ett par timmar med några för att senare på eftermiddagen heja på dem igen och säga "jaha, du jobbar kväll?". Så det kan gå. När man går i korridoren kan man hinna träffa ett tjugotal patienter och när man sagt "hej" tolv gånger med en sekunds mellanrum börjar det kännas ganska fånigt så istället kan man nicka och le mot patienterna. Då blir de sedda och man ger ett gott intryck ändå. När man går ut från Apoteket och stöter på en golden retriever kan man göra likadant, alltså le och nicka. Eller nåt. Så gjorde jag och gissa om jag kände mig fånig?! Jaja, jag skrattade gott för mig själv i alla fall.

Har lapat sol så fort den har behagat titta fram och rensat ogräs och jobbat mot sötsuget. Höll mig i en vecka. Idag förstörde jag det hårda arbetet men DET ÄR AFFÄRENS FEL!! Jag skulle handla frukt men så gick jag förbi lösgodiset. "Endast idag lördag - 39 kronor kg." Hur skall jag kunna gå förbi något sådant? Okej, det är ju egentligen inte priset som avgör att jag slutat med godis - att äta godis är billigare än frukt (i alla fall när man tänker på att man inte behöver äta lika mycket godis som frukt) men denna skylt talade till mig. En skylt som talar till mig när jag fortfarande är så sårbar säljer direkt. Jag tänkte till och med att jag nu kunde handla extra mycket eftersom det i vanliga fall kostar mer än dubblet så mycket. Shit, vilken dålig karaktär jag har. Men men.. Sedan tänkte jag att jag kan införa lördagsgodis - då kanske jag kan stå ut hela veckan när jag vet vad som komma skall. Hoppas jag..

//Heffa

5 kommentarer:

Duktiga Annika sa...

Själv köper jag äckliga chips så att jag inte ska äta upp alla med en gång.
Funkar inte.:)

Inkan© sa...

aj,aj,aj - själv har jag sedan tre år helt slutat köpa smågodis. Jag insåg att jag var sockerberoende, för mitt beteeden var så: köpa och äta upp allt. Må illa. Köpa en påse till...osv


Idag köper jag en mörk chokladkaka någon gång då och då. De är gida och inte söta.

Pauline sa...

Haha, jag drömde också häromdagen att jag sprang marathon, men jag kom sist och hade jättesvårt att inte bli avplockad från banan för att det tog för lång tid.=) I Cityakuten tycker jag mest man lår sig om "central line" och NAAARCAAANT...hörde förresten att en amerikansk akutläkare hade varit på sös för att hjälpa de med ett system med akutläkare. Hursomhelst fick han ganska snabbt sluta ta egna patienter, eftersom han efter typ varenda patient stod i korridoren och skrek om "Naaarcaaant".
Vill du ses nåt i veckan? Vad gör du på midsommar förresten? Kram

Anonym sa...

hehehe. jag är världens största godisråtta. Äter sötsaker varje dag bara för att det är så gott! (nu sitter jag och äter varm kladdkaka med vaniljglas. mims!)

Och 39 kronor kilot går inte att motså!

Älskar smågodis (bara de inte innehåller gelatin)!

Business news sa...

When I read, I tend to let my thought wander, but this article kept me focused.  That's a real feat.  You did a good job.Its an expression of contempt, and may not even be in reaction to the targets actual physical appearance or anything she specifically did. heffa is an informal spelling and lazy pronunciation of the word properly spelled as [heifer].A woman who knows better than to do something, but does it anyway.