onsdag, juni 06, 2007

Tillskott i Skoparken




Det första som möter mig när jag stiger innanför dörren är min skopark. En uppdaterad sådan. Precis som en sådan där tjänst som uppdaterar automatiskt. Häromdagen tänkte jag på skoparken och det faktum att det finns fyra oanvända sommarskor i den. Alltså behöver jag inga nya. Skattepengarna kom. Tänkte återigen på skoparken. Behöver jag nya? Nej. VILL jag ha nya? Nja, kanske inte. Visst känns det väl lite onödigt? Ja, mycket. Fastän en massa extrapengar nu fanns på kontot kände jag inget behov utav att handla skor. Konstigt för att vara jag. Jag till och med förlikade mig med denna tanke och tyckte att det var ganska skönt. Kanske att jag kunde handla en väska. Eftersom jag inte ens var särskilt sugen på nya skor tänkte jag idag att det inte skulle vara någon risk alls med att bege sig till centrum. Yeah right! Jag gick förbi den första skoaffären. Visst fanns det ett sug att gå in men jag övervann det. Nästa skoaffär. Gick en runda där inne men fann ingenting i min smak. Så småningom kom jag till en affär där jag hade sett en snygg väska tidigare och som samtidigt säljer underkläder. Jag har använt nästan alla mina favorittrosor nu så därför behövde jag inhandla mig några nya (jag vet, att tvätta vore en enkel sak för att lösa problemet men att handla nya är ännu enklare!). Hittade både trosor och väskan. Styrde därför mina steg mot mataffären. Borde kanske ha gått någon annan väg - tredje skoaffären kom! Bara titta lite!, sade jag till mig själv. Jo men visst. Som om jag kunde det. Ett par skor såg jag redan genom skyltfönstret. Superfina! Bruna och med kilklack. Spanade lite till och kunde inte motstå ett par flip-flops inne på barnavdelningen. Vips så stod jag i kassan! Automatisk uppdateringstjänst utav skoparken! Suck. Är det någon som vet hur man säger upp tjänsten? Alla råd mottages!

Det ena lokala herrfotbollslaget spelar match idag. För att locka publik har hyresgästförening skickat ut gratisbiljetter. Idag spelar Sverige match mot Island. Hm, vilken match skall jag se? Svårt val. *kliar-mig-i-huvudet* Visar man upp gratisbiljetten bjuds man på en korv och en kopp kaffe. Åh, det avgör saken! Eller hur. Vad tänker de med egentligen?

Sommar och sol idag. Underbart! Har legat och stekt mig i flera timmar. Först tyckte jag inte att det hände något. Nu börjar jag anta en rubinröd färg på ryggen och axlarna. Benen.. HUR I H-E FÅR MAN FÄRG PÅ BENEN?? Jag har smörjt mig med barnolja (sololja innehåller solskyddsfaktor, om än så lite) och pressat pressat pressat. Benen är fortfarande vinterbleka. Jag brukar få färg ganska lätt i vanliga fall och inte alls bli röd men i år verkar hoppet ute för mig. Kanske sätter på mig ett par shorts i september. AHHH!! Skall jag verkligen behöva ta mig till ett solarium?



Totte är ute och ränner om nätterna och på dagarna lägger han sig i svalkan mellan prästkragarna och irisen.

Undrar om man kan bli beroende utav Pepsimax. Förmodligen. I kylen finns det nio liter och jag är redan orolig för att den skall ta slut.

Igår klippte jag gräset. Det var verkligen på tiden. Använde min nya trimmer och kände mig så vuxen och duktig! Resultatet: 13 myggbett, två stenskott (ett i ansiktet och ett på handen) samt ett astmaanfall. Efteråt kände jag mig inte lika vuxen längre. Snarare kände jag mig som en liten barnunge som var arg för att det kliade och gjorde ont och för att myggorna var så dumma och hade valt just mig och varför kunde de inte välja grannen som satt med bar överkropp och söp? Jaja.. Nu är grästmattan klippt i alla fall.

Snart dags för match!

//Heffa

3 kommentarer:

Inkan© sa...

Fina skor!! Men, känns det inte konstigt med en rem om stortån?

Jag har aldrig vågat köpa en sådan modell-har provat men det kändes inte bra med tån i band...
Nu är jag på jakt efter lätta sommarsandaletter och ett par nya jogging -med "studs".

Anonym sa...

Wow vilka läckra dojjor! Skitsnygga!

emmhah sa...

Har inte du nog med skor, Malin? :P jaja, dom var jättefina! :) <3