torsdag, juni 07, 2007

Svettiga resenärer

Har åkt pendeltåg idag. Endast en timme och 22 minuter försenat. Yiippiiee!! Roligare kan det inte bli! Jo då, det kan det visst. Tåget kan vara fullproppat och vara kokande hett. Icke att förglömma så kan golvet vara nedspillt med något för oss flesta oidentifierbar vätska/smet eller dylikt. Så gott det går försöker jag undvika vätskan/smeten och ställer mig där jag minst riskerar att få detta på mig eftersom det rinner.Uähh! Varje gång som tåget stannar känner jag en frisk fläkt mot mina vader. Skönt! Efter ett tag märker jag att det även fläktar i nacken vilket inte tordes vara möjligt eftersom inga dörrar är öppna och jag inte står nära något fönster. När jag börjar förstå vad "fläkten" kommer ifrån försöker jag flytta lite på mig. "Fläkten" kommer ifrån en något rundlag man i övre medelåldern som har fullt upp med att försöka andas. Efter att jag flyttat på mig känner jag något hårigt mot min överarm. Avskyn växer inom mig och jag vill verkligen ut. Den håriga killen kliver dock av vid nästa station. Mina tår trampas på ett flertal gånger, gör inte alls ont! Den medresenär som nu står närmast mig är allt annat än attraktiv. Hela hans skjorta är genomvåt utav svett och ett tag står han så nära mig att jag löper en stor risk att få en våt fläck på ena bröstet. Hans svett äcklar mig verkligen och jag försöker hålla andan så mycket jag bara kan. Inser att det inte går så bra utan försöker bara att acceptera situationen varpå jag sätter mp3:n på högsta volym och drömmer mig bort till tonerna ifrån Gabriellas sång utan en tanke på att jag kanske stör de andra. Alla ser svettiga ut och jag minns att jag tänkte att jag kände mig oerhört fräsch - ja, riktigt sommarfräsch till och med. Samtidigt inser jag att det kommer att bli en varm sommar åkandes omkring i Stockholms lokaltrafik. Alltid lika spännande. Eller inte.

För övrigt är jag glad över att Zlatan inte fick så mycket speltid igår. Laget består utav så många fler än bara Zlatan men det tycks han inte förstå. Tacka vet jag lagspelare såsom bland annat Ljungberg och Henke. De sliter, är ödmjuka och ställer upp för laget. Liksom så många andra. Fastän Zlatan är hur bra som helst kan jag inte förstå hans mentalitet. Så det så.

//Heffa

2 kommentarer:

Duktiga Annika sa...

Tänk att dessa äckliga män man trängs med på pendeln eventuellt har en respektive. Hur tänker de brudarna? Äckligt säjer jag bara!

finula sa...

Usch låter inte som en trevlig tågresa. Jag är tacksam för att jag slipper åka så mycket tåg just nu.. :)