lördag, juni 02, 2007

STETOSKOP på resa

Aprilfoto

Jag är SÅÅÅ himla glad för att de har dragit pengar från mitt konto för mitt rosa stetoskop! Och nej, jag skojar inte för nu vet jag säkert att min beställning har gått igenom så förhoppningsvis är mitt stetoskop ute på en resa just nu över det stora blå. Nåja, kanske inte riktigt över det stora blå men väl ifrån Englad!! *visslar* Visste inte att man kunde bli så glad för något sådant. Jag började genast klappa i händerna som snabbt blev illröda och jag hoppade upp och ned här hemma! Tralalala!! Alla med roliga hjärt- och tarmljud är numera välkomna hit! Ett par astmatiker vore inte helt fel heller. Och några "normala" så att jag har några att jämföra med! ;D



Grannen sitter och dricker sig full. Som vanligt. Han sitter också och diskuterar med frugan om vilka mediciner han måste ta nu. "Hit med Waran och Morfin." Smart kille. Skön blandning. Fattas bara att han trillar i trappan och slår i huvudet. Eller nåt. Fast han vet nog vad han gör för det är inte första gången han blandar. En annan tanke som slår mig är Morfin, mot vad? Han pratar vitt och brett med mig om alla sina åkommor och sin utbrändhet men aldrig något om att han skulle ha ont. Inte heller nämner han någon sjukdom som kräver Morfin men vad vet jag - jag är ju bara en simpel sjuksköterska! Han kanske har ölarmbåge som gör FRUKTANSVÄRT ont! Att han sedan springer med sina flyttkartonger kanske bara gör armbågen ännu mer smärtsam. Det är ju inte alltid man ser på någon att den har ont. För övrigt så kanske han har ont i ögonen också, blicken verkar liksom fastna på ett och samma ställe - mina bröst. SÅÅÅ mysigt att ligga och sola i bikini med värsta gubben som står på ovanvåningen och dreglar så att det rinner. Vill ni visa upp er - kom hit! Här finns det alltid publik!

Om ni inte har märkt det så skiner solen här idag. Äntligen! Fast det ser inte ut som om den tar något. Jag har suttit i solen hela dagen men mina ben är ändå lik-vinter-bleka. I höst kan jag eventuellt visa upp mina ben i offentlighetens ljus. Fram till dess är det långbrallor som gäller.

En annan utav mina grannar har klagat på att det har luktat gödsel ute idag. I perioder. Ville inte gå fram och berätta att det är katten som är lite dålig i magen och därför släpper sig med jämna mellanrum. Istället låg jag och fnissade för mig själv. Fnissade även igår när jag försökte dra på mig ett par stuprörsjeans. Fnissade är nog fel ord - jag asgarvade. På riktigt. För mig själv. Liggandes på golvet. Tur att man är envis och aldrig ger sig. Heffa vs Byxorna: 1-0. Yiihaa!! Det gjorde inte alls ont. Benet och höften och ryggen ser inte svullna ut. Inte alls.

Trying to recall med Marie Lindberg har ekat ur högtalarna de senaste dagarna. Har jag väl hittat en låt som jag tycker om sätts den på repeat. Länge. Ibland i flera veckor. Den finns även på mp3:n. Så nu behöver jag aldrig sakna den.

Snart dags för fotboll - Danmark mot Sverige. Fattas bara lite godis. Eller kakor. Bullar går också bra. I värsta fall russin. Fast det går nog bra med lite socker också..

//Heffa

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha. jag är likadan. Kan spela en låt om och om igen i dagar utan att tröttna. I miin mp3-spelare finns det låtar som hängt med i runt 4 år som jag vägrar byta bort. Wow för bra musik!

Pauline sa...

Trying to recall är jättefin.:-) Coolt med rosa Littman, klart coolaste stetoskopmärket (kolla bara på ER...). Sen nåt i veckan? Kramkram

Pauline sa...

Fredag är ganska omöjlig för mig, fre-lör-sön är sthlm marathonhelgen. Men torsdag eftermiddag verkar bra. Vi kan väl höras när det närmar sig. Kramkram

Anonym sa...

Hej! Jag letar överallt efter ett rosa stetoskop.. var hittade du ditt? Maila mig gärna och berätta... hejsanballerina@hotmail.com

mvh Jonna, ssk